خرید و فروش طلای آب شده در حال تبدیل شدن به شغل است
به گزارش قلم، عبادالله محمدولی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر با بیان اینکه حباب سکه به ۴۵۰ تا ۴۸۰ هزار تومان رسیده است گفت: باتوجه به تعطیلی پیش رو، پیش بینی می‌شود که تا پایان هفته بازار آرام و با ثباتی داشته باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه قیمت سکه نسبت به چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته افزایش ۵۰ تا ۶۰ هزار تومانی را در بازار تجربه کرده است تصریح کرد: امیدواریم که بازار طلا و سکه به یک ثبات نسبی برسد.
 
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر با بیان اینکه خرید و فروش طلای آب شده در بازار در حال تبدیل شدن به شغل است، افزود: این امر توانسته بر خرید مصنوعات طلا تاثیر گذارد.
 
محمدولی با تاکید بر اینکه احتمال ریسک به دلیل واقعی نبودن نرخ ها در بازار بالاست، تصریح کرد: ساماندهی در بازار طلا و سکه می‌تواند کمبود‌های موجود در بازار را تا حدی کاهش داد.
 
به گفته رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر، مردم زمانی اقدام به خرید سکه کنند که دادوستد در بازار آرام باشد و حتما به سایت‌های معتیر و رسانه‌های عمومی مراجعه کنند.
 
در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۳۰ هزار تومان داد و ستد شد.
 
همچنین امروز هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به ۱.۲۸۵ دلار و ۲۲ سنت رسید. در این بین هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۴۳۳ هزار و ۷۴ تومان داد و ستد شد.