فکر می‌کنید سرگذشت پورشه را می‌دانید؟ ما به شما حقایقی را می‌گوییم که نمی‌دانید
طراح پورشه که بود؟
فردی پورشه در سپتامبر 1875در شمال بوهمیا زمانی که این شهر در آن زمان جزئی از امپراتوری اتریش بود و امروزه بخشی از کشور جمهوری چک به‌شمار می‌شود، چشم به جهان گشود. پدرومادرش آلمانی بودند و در سال 1923 به اشتوتگارت نقل مکان کردند چون پدرش شغلی در کارخانه دایملر پیدا کرده بود. پدر فردیناند در سال 1931 کارخانه  پورشه را برای طراحی و ساخت اتومبیل تاسیس کرد. فردیناند ریاضیات را در مدرسه و مکانیک را در کارگاه پدر یاد گرفت.
پورشه و هیتلر
فردیناند نخستین اتومبیل هیبریدی را در سال 1898 ساخت. واگن اصلاح شده دارای یک موتور بنزینی بود که به وسیله یک موتور الکتریکی کار می‌کرد. این اتومبیل برای سرعت طراحی شده بود و دارای دو تن باطری لید اسیدی بود. فردیناند طبق دستور هیتلر اتومبیلی مردمی طراحی کرد اما نخستین نمونه در خانه خودش طراحی شده بود. فردیناند پورشه به‌شدت درگیر ساخت و طراحی برای اتو یونیون بود. در سال 1932 اتو یونیون با نام «کلوس فون اورستن» از تلاش تولیدکنندگانی مانند وندرر، آئودی و هورش به وجود آمد که فردی به‌عنوان طراح اصلی آن را اداره می‌کرد.
در سال 1933 هیتلر یک مسابقه برای تقویت صنعت اتومبیل‌سازی آلمان با 500هزار رایش مارک جایزه برای مرسدس بنز اعلام کرد. فردی پورشه که به هیتلر خیلی نزدیک شده بود صدر اعظم را متقاعد کرد تا سرمایه را 50-50 با اتومبیل تازه تاسیس شده اتو یونیون تقسیم کند. 
در سال 1948 و به دنبال زندانی شدن پدرش برای جرایم جنگی (برای عضویت در اس اس نازی و مهندسی جنگ‌افزارهای جنگی) فردی تصمیم گرفت اتومبیل‌هایی با نام خانوادگی خود پورشه تولید کند. 
مدل 356 انتخاب پلیس هلند
اتومبیل 356 در سال 1948 به شکل یک سوسک ساخته شد که موتورش در عقب آن قرار گرفته بود. آنچه که کمتر شناخته شده است که نخستین اتومبیل ساخته شده نمونه‌ای از پورشه 64 است، همچنین به‌عنوان مدل 64 یا 64کی10 شناخته شده است.
50 اتومبیل اول در اتریش ساخته شد چون شرکت پورشه برای فرار از بمب‌گذاری‌های متفقین اشتوتگارت به اتریش رفته بود.  مدل 356 به مدت 20 سال تقریبا از سال 1948 تا 1965 ساخته شد. در این مدت پورشه حدود 76هزار اتومبیل با مدل‌های متفاوت ساخت. پلیس هلند از پورشه مدل 356 به‌عنوان ماشین گشت استفاده می‌کرد. 
 اتومبیلی که بر مبنای فولکس‌واگن بیتل در سال ۱۹۴۷ طراحی شد، پورشه ۳۵۶ نام گرفت. مدل ۳۵۶ از یک موتور چهار سیلندر هوا خنک، با قدرت ۳۵ اسب بخار نیرو می‌گرفت، که در قسمت عقب اتومبیل نصب شده بود. در سال 1955 موتورهای دیگری به مدل A اضافه شد. 
ماجرای ورود به بازار خودرو
در سال ۱۹۵۲ مدل پورشه ۳۵۶/۱ وارد بازار شد. پورشه با تجربه‌هایی که داشت در فکر بالا بردن امنیت بیشتر اتومبیل‌های خود بود. پورشه در سال ۱۹۶۳ نخستین مدل از سری پورشه ۹۱۱ را ارائه کرد. این مدل که یک اتومبیل شش سیلندر با موتوری در عقب بود، گزینه مناسبی برای شرکت در مسابقه‌های اتومبیلرانی بود. 
مانند لامبورگینی پورشه هم در بخش تراکتورسازیتولیدات خود را آغاز کرد، در حالی که فقط یک شرکت تولیدی بود که از جمله این تراکتورهای بنزینی طراحی شده بود مخصوصا برای کشاورزانی که در مزارع قهوه کار می‌کردند، به‌طوری که گازهای بنزینی عطر قهوه را مختل نمی‌کرد.
پورشه مدل 911 به‌عنوان نسخه توسعه یافته‌ای از مدل 356 در سال 1963 ساخته شد. در ابتدا آن را 901 نامگذاری کردند. این نام از شماره‌های 9،0،1 تشکیل شده بود که آن را با طلا درست کرده بودند اما وقتی آن‌ها این مدل را در سال 1964 در سالن اتومبیل پاریس به نمایش گذاشتند شرکت پژو ادعا کرد که استفاده از شماره 0 در نامگذاری اتومبیل متعلق به این شرکت است. شرکت پورشه برای حل این مشکل به جای استفاده از عدد صفر عدد یک را انتخاب کرد و مدل جدید را 911 نامید و فقط یک عدد یک دیگر با طلا سفارش داد. تاکنون حدود 82 اتومبیل پورشه با نام 901 وجود دارد.