خطرناك‌ترين غذاهاي دنيا
خوراك فوگو
فلفل شبح
شايد برايتان جالب باشد اگر بدانيد كه فلفل شبح از جمله تندترين فلفل‌هاي چيلي در جهان است كه از آن با عنوان فلفل قاتل نيز ياد مي‌كنند. از خواص ويرانگر اين فلفل همين بس كه ارتش هند تا سال 2010 از آن براي تهيه نارنجك‌هاي گياهي استفاده مي‌كرد. استفاده نادرست از اين گياه براي تهيه غذا مي‌تواند بسيار خطرناك باشد و آسيب‌هاي بسيار جدي به دستگاه گوارش وارد مي كند.
قارچ وحشي
بيش از دوهزارگونه قارچ وحشي در جهان وجود دارد كه بخش زيادي از آن‌ها سمي هستند اما خطرناك‌ترين و مرگ‌آورترين قارچ‌هاي سمي در انگلستان مي‌رويند. به گفته موسسه «wild food» قارچ‌ وحشي انگليسي از آن دست گياهاني است كه بلافاصله بعد از مرگ سلامت مصرف‌كننده را تهديد نمي‌كند بلكه اثرات مرگبار آن چهار پنج روز بعد از مصرف در بدن فرد نمايان مي‌شود و حتي ممكن است منجر به مرگ او شود. با اين وجود نبايد نسبت به همه قارچ‌هاي وحشي بدبين بود. قارچ ايتاليايي سزار يكي از انواع قارچ‌هاي سمي پرطرفدار است كه براي تهيه ماكاروني و اسپاگتي استفاده مي‌شود.  
برگ ريواس
اين‌كه برگ‌ريواس را در گروه خطرناك‌ترين گياهان قرار مي‌دهند دور از انصاف است چراكه ساقه ريواس در بین محبوب‌ترين گياهاني است كه از آن براي تهيه خواركي هاي مختلف استفاده مي‌شود. برگ ريواس اگرچه خاصيت مرگبار ندارد اما به دليل اين‌كه سرشار از اسيداگزاليك است مصرف بيش‌ از اندازه آن ممكن است به نارسايي كليه منتهي شود و افراد مبتلا به بيماري‌هاي كليوي را به دردسر بيندازد. 
اختاپوس زنده
اين غذا كه در كشورهاي جنوب شرقي آسيا در ژاپن، كره و چين بسيار متداول است يكي از مرگبارترين غذاها شناخته مي‌شود. نه به اين دليل كه اختاپوس مواد سمي دارد به اين دليل كه حفره‌هاي مكنده بازويش مي‌تواند موجب انسداد مجراي تنفسي فرد شود و او را به كشتن دهد. به همين دليل است كه يكي از راه‌هاي پيشگيري از اين اتفاق جويدن زياد اين خوراك است كه آن را در گروه‌ غذاهاي لذيذ اما دشوار قرار داده است.
نيترو‍ژن مايع
اين روزها استفاده از نيتروژن مايع براي تهيه انواع نوشيدني‌ها و دسرها خيلي باب شده و البته براي بسياري از مردم جذاب است كه نوشيدني خود را غرق در يك ابر سفيدپوش بنوشند اما ماجرا اين است كه به‌تازگي يك مرد هندي به خاطر نوشيدن كوكتلي كه در همين ابر سفيدپوش غرق شده بود دچار زخم معده شد. اين جراحت به حدي بود كه او مجبور به جراحي باز و برداشتن بخشي از معده‌اش شد. 
كارامبولا
اين ميوه خوش آب و رنگ كه به لحاظ فرم هم در گروه زيباترين ميوه‌ها در جنوب شرقي آسيا شناخته مي‌شود اگر چه سرشار از ويتامين  c است اما متاسفانه حاوي ماده‌اي سمي به نام نوروتوكسين است كه مي‌تواند روي اعصاب بدن اثر بگذارد. افرادي كه در مصرف اين ميوه‌ زياده روي كردند غالبا با بي‌حسي در دست و پا روبه‌رو شده‌اند. اين ميوه اگرچه ممكن است كشنده نباشد اما مصرف بيش از اندازه  و مستمر آن دستگاه عصبي را به خطر مي‌اندازد.
ريشه كاساوا
گياه كاساوا ظاهري شبيه زنجبيل دارد اما از جمله ريشه‌هايي است كه مصرف آن در كشورهاي آمريكاي جنوبي و بعضي كشورهاي جنوب شرقي آسيا مثل فیلیپين بسيار رايج است. نوع شيرين اين گياه براي تهيه انواع خوراك مورد استفاده قرار مي گيرد. تا وقتي كه اين گياه را به صورت آب‌پز، سرخ‌شده يا كبابي مصرف كنيد مشكلي پيش نمي‌آيد اما مصرف خام آن مسموميت‌هاي شديدي را به همراه دارد كه براي كودكان و زنان باردار مي‌تواند مرگ‌آور باشد. 
ماهي فسيخ
اين ماهي يكي از پرطرفدارترين خوراك‌ها در مصر است كه طبخ آن در اعياد مختلف بسيار باب است. ماهي فسيخ به خودي خود مرگ‌آور نيست اما نمك‌سود كردن اين ماهي براي يك تا دو سال موجب مي‌شود گاهي مصرف‌كنندگان آن با مسموميت‌هاي مرگباري روبه‌رو شوند. مصري‌ها به رسم سنتي كه دارند اين ماهي را نمك سود مي‌كنند و سال بعد با فرارسيدن بهار آن را مصرف مي كنند. 
كازومارزو
شما با خطرناك‌ترين پنير در جهان سروكار داريد كه در روستاهاي انگلستان توليد مي‌شود. اين پنير اگرچه در گروه‌ غذاهاي غيرمجاز در انگلستان شناخته مي‌شود اما دوستداران خود را دارد. كازومارزو از شيرگوسفند تهيه مي‌شود و چون در فضاي باز تهيه مي‌شود متاسفانه باكتري‌هاي فراواني را با خود حمل مي‌كند و گهگاه لارو حشرات مانند مگس هم در آن ديده مي‌شود. مصرف‌كنندگان اين پنير بیشتر دچار بيماري‌هاي دستگاه‌گوارش مخصوصا بيماري‌هاي روده هستند كه در درازمدت آن‌ها را از پا مي‌اندازد.