معرفی 5 تن از تاثیرگذارترین زنان جهان در دنیای خودرو
زنانی که صنعت خودرو را متحول کردند
ماری بارا، مدیرعامل جنرال‌موتورز
در حدود چهار سال پیش یعنی سال 2014 بود که ماری بارا مدیرعامل جنرا‌ل‌موتورز شد. یک رویداد تاریخی که برای نخستین‌بار در صنعت خودرو جهانی اتفاق می‌افتاد. تابو شکست و یک زن به مقام مدیرعاملی کمپانی خودروسازی بزرگی چون جنرال موتورز رسید. اثر حضور بارا در جنرال‌موتورز بیش از یک مقام مدیریتی بود، او مرزهای اعتمادبه‌نفس زنان دنیا را جابه‌جا کرد و همین اثر شگفت کافی بود تا مجله‌ی «تایمز» بارا را در زمره‌ی 100 انسان اثرگذار در عرصه‌ی بین‌المللی قرار دهد، فوربس برایش جایگاه هفتمین زن قدرتمند دنیا را تدارک ببیند و فورچون جایگاه دوم فهرست 50 نفره زنان موفق در عرصه‌ی تجارت جهانی را برای او در نظر بگیرد.  جالب است که بدانید پیش از رسیدن به این جایگاه، بارا از 18سالگی در رده‌های مختلف جنرال‌موتورز از بخش‌های اداری و مهندسی تا مدیریت سایت مونتاژ فعالیت کرده بود.
میشله کریستنسن، سرطراح پروژه‌ی هوندا  NSX
وقتی در سال 2012 هوندا در نمایشگاه اتومبیل دیترویت از مدل سوپراسپرت آکورا NSX پرده برداشت، نخستین نامی که نقل همه‌ی محافل شد، میشله کریستینسن بود. زنی که یک اولین را به نام خود ثبت کرد. نخستین زنی که سرطراح گروه طراحی یک سوپراسپرت شد و توانست یک طرح خارق‌العاده بیافریند. هنر این طراح خوش‌فکر آن‌جا نمود پیدا می‌کرد که در اثرش رگه‌هایی از دنیای مُد، علایق و دنیای کودکی‌اش و ایده‌هایی آشکارا دیده می‌شد که از گاراژ پدرش الهام گرفته بود. کریستینسن از کودکی منبع الهام قدرتمندی از دنیای خودروهای دست‌ساز و کلاسیک داشت و همین موضوع به کمکش آمده بود. 

سیمونا دِ سیلوِسترو، راننده‌ی مسابقه‌ی گروه نیسان موتوراسپرت
اگر از علاقه‌مندان به دنیای موتوراسپرت و مسابقات اتومبیلرانی باشید، این نام قطعا برایتان آشناست. اگرچه خیلی‌ها او را با نام آیرون مِیدن به معنای دختر آهنین می‌شناسند. سیلوسترو در سال 2017 عنوان نخستین راننده زن تمام‌وقت در سری مسابقات سوپرکارها را از آن خود کرد. او همچنین در مسابقات ایندی‌کار و فرمولا E ـ جایی‌که باز هم نخستین راننده زنی بود که موفق به کسب امتیاز شد ـ شرکت داشت و توانست در مسابقات قهرمانی کلیپسال 500 در آدلاید نیز بدرخشد.

مالی تیلور، راننده‌ی رالی سوبارو دو موتوراسپرت
در این فهرست می‌توان اسامی بسیاری را از میان رانندگان زن موفق در موتوراسپرت جای داد. از زنان مسلمان خاورمیانه از جمله لاله صدیق و زهره وطنخواه از کشور خودمان تا اصیل الحامد عربستانی. اما در این فهرست سعی کردیم به دو چهره‌ی فعال و درخشان کمتر شناخته‌شده‌ای بپردازیم که نخستین بودند و جایگاه تازه‌ای برای زنان در دنیای خودرو دست‌وپا کردند. بنابراین دومین زن فعال در حوزه‌ی موتوراسپرت در این فهرست پنج نفره را به مالی تیلور استرالیایی اختصاص دادیم. تیلور نخستین زن حاضر در موسسه بین‌المللی موتوراسپرت «ظهور ستاره‌ها» بود که جایزه‌ی کنفدراسیون موتوراسپرت استرالیا به عنوان جوان فعال در حوزه‌ی مسابقات اتومبیلرانی را از آن خود کرد.

النا فورد، نایب رئیس کمپانی فورد
النا، نوه‌ی هنری فورد، بنیانگذار شهیر کمپانی خودروسازی فورد نفر پنجم فهرست است. زنی که در حال حاضر بر جایگاه مدیریت بازاریابی جهانی فورد نشسته، اما در سال 2013 تجربه‌ی قرارگرفتن بر مسند نایب رئیس کمپانی را نیز در کارنامه دارد. به این ترتیب النا فورد را می‌توان نخستین زن از خاندان فورد دانست که به سطوح بالای مدیریتی این کمپانی رسیده و توانسته نام خانوادگی فورد را بار دیگر تا سطوح بالای خودروساز آمریکایی برساند.