افزایش صادرات بر نوسان قیمت هندوانه و سیب زمینی دامن زد
به گزارش قلم، اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: قیمت هندوانه، سیب زمینی و گوجه فرنگی نسبت به هفته گذشته با افزایش قیمت در بازار روبه‌رو شده است.

وی از افزایش ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومانی گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو گوجه فرنگی با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

کارگر قیمت کنونی هر کیلو هندوانه با افزایش یک هزار تومانی نسبت به هفته گذشته را ۲ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلوگرم پرتقال جنوب ۵ تا ۷ هزار و ۵۰۰، پرتقال خونی شمال ۴ تا ۷ هزار و ۵۰۰، پرتقال رسمی شمال ۴ تا ۶ هزار، توت فرنگی جیرفت ۵ تا ۸ هزار، توت فرنگی کرج ۱۶ تا ۲۴ هزار، توت فرنگی گرگان ۷ تا ۱۲ هزار، خیار بوته‌ای ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰، خیار گلخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، سیب لبنانی زرد و قرمز ۶ تا ۱۱ هزار و کیوی ۶ تا ۱۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلوگرم گوجه سبز برقان با نرخ ۵ تا ۲۰ هزار، گوجه سبز شمال ۴ تا ۱۰ هزار، ملون ۲ تا ۶ هزار، موز ۱۲ تا ۱۴ هزار، نارنگی تخم پاکستانی ۶ تا ۱۰ هزار، طالبی ۵ تا ۷ هزار و لیموشیرین ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

کارگر نرخ هر کیلو بادمجان قلمی را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم بادمجان گلخانه‌ای ۵ تا ۷ هزار، باقالی سبز یک هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، پیاز زرد ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۷۰۰، پیاز شیری ۳ تا ۴ هزار، ریواس ۴ تا ۷ هزار، سیر تازه ۷ تا ۱۲ هزار، سیر خشک ۱۰ تا ۱۵ هزار، فلفل تند زیر ۵ تا ۸ هزار، فلفل دلمه سبز ۵ تا ۸ هزار و کنگر ۷ تا ۱۱ هزارتومان است.

این مقام مسئول از افزایش یک هزار و ۵۰۰ تومانی نرخ سیب زمینی در بازار خبر داد و افزود: قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی نو ۴ تا ۶ هزار و سیب زمینی کهنه ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: هم اکنون هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، کرفس ۲ تا ۴ هزار، کلم بروکلی ۸ تا ۱۲ هزار، کلم سفید ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کلم قرمز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، گل کلم ۳ تا ۵ هزار، لوبیاسبز ۱۰ تا ۱۲ هزار، هویج ۲ تا ۴ هزار و برگ مو ۵ تا ۱۶ هزار تومان در میدان عرضه می‌شود.

کارگر نرخ هر کیلو سبزی جور را (پلو، آش، قورمه) ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با انتقاد از وضعیت کنونی بازار میوه گفت: اگرچه پیش بینی می‌شد در روز‌های ابتدایی ماه رمضان قیمت هندوانه و سبزی به سبب ازدیاد تقاضا با نوساناتی در ماه رمضان روبه‌رو شود، اما اتحادیه و مردم نسبت به وضعیت کنونی بازار رضایت ندارند.

وی در پایان افزایش صادرات را دلیل اصلی روند صعودی قیمت در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش صادرات سیب زمینی و هندوانه، قیمت این اقلام با نوساناتی در بازار روبه‌رو شده است، از این رو انتظار می‌رود که میزان صادرات کنترل شود تا ضربه ای از این حیث به بازار داخل وارد نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران