تولید ٢٢٠ میلیارد مترمکعب گاز از آغاز امسال
تولید نفت خام ایران درسال 95 به روزانه 4 میلیون بشکه افزایش می یابد
«رکن الدین جوادی» از افزایش صادرات نفت خام کشور به رقم روزانه یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه خبرداد و افزود: توسعه پس از تحریم، سازوکار اصلی صنعت نفت در برنامه پنجساله ششم توسعه است.
به گزارش ایرنا، شامگاه بیست و ششم دی ماه با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد. 
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، باید در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو شود. 
معاون وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران گفت: باید فعالیت هایی را که با وجود ملاحظات و محدودیت ها در دوران تحریم انجام دادیم، در دوران پساتحریم با نگاهی دوباره در دستور کار قرار داد و از فرصت پیش رو، برای شتاب دهی به طرح ها و پروژه ها و حرکت بر محور تحقق اهداف برنامه ششم استفاده کرد.
جوادی تاکید کرد برای تحقق هدف های آتی شرکت ملی نفت ایران در حوزه تولید نفت، باید سالیانه دومیلیارد بشکه نفت تولید شود.
وی ادامه داد: ارتقای ظرفیت ها در زمینه بهبود تولید، اکتشاف های تازه و افزایش ضریب بازیافت اجتناب ناپذیر است. 
وی از تولید نزدیک به ٢٢٠ میلیارد مترمکعب گاز از آغاز امسال تاکنون خبر داد و افزود: سال آینده تولید گاز کشور به بیش از ٢٦٠ میلیارد مترمکعب می رسد و این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه به ٤٠٠ میلیارد مترمکعب در سال بالغ می شود.
به گزارش ایرنا، ایران در دوران تحریم روزانه نزدیک به دو میلیون و 850 هزار بشکه نفت خام تولید و یک میلیون بشکه صادر می کرد اما با برداشته شدن تحریم ها اعلام کرد یک میلیون بشکه دیگر به میزان صادرات نفت خام افزوده می شود و در مجموع به دو میلیون بشکه می رسد.
در ماه های گذشته، با برخی کشورهای اروپایی برای صادرات نفت خام ایران مذاکره شد و توتال فرانسه و شرکت هایی از ایتالیا، اسپانیا و یونان آمادگی خود را برای واردات نفت از ایران اعلام کردند.