رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران:
پایتخت را از ماشین‌ها بگیریم و به مردم پیاده تحویل دهیم
به گزارش قلم، مراسم کلنگ زنی پروژه ساماندهی و ارتقای کیفی فلکه دوم نیرو هوایی تهران با حضور ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران و رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ گفت: محله نیروی هوایی تهران را به فلکه دوم این منطقه می‌شناسند.

رحمان زاده افزود: این فلکه در سال ۴۶ احداث شد که در مجموع مساحت آن ۲ هکتار است که بزرگترین آبنمای منطقه نیز در این فلکه واقع شده است.

شهردار منطقه ۱۳ در ادامه داد: برای احداث فلکه دوم نیرو هوایی و ارتقای کیفیت آن ۱۲ جلسه با مالکان و ذینفعان این فلکه انجام شد و تمام مسائل جانبی این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

رحمان زاده افزود: خواسته من از سازمان زیبا سازی این است مردم را برای حضور در فلکه دوم نیرو هوایی که به عنوان پاتوق شهروندان این محل شناخته می‌شود بیش از ۱۰ ماه منتظر نگذارند و به قول‌های داده شده مبنی بر اتمام ده ماهه این پروژه جامعه عمل بپوشاند.

در ادامه این مراسم محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ضمن تشکر از مدیران سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شهردار منطقه ۱۳ برای توجه به رفاه حال ساکنان منطقه نیرو هوایی و آغاز پروژه ساماندهی و ارتقاء کیفی فلکه دوم این منطقه، گفت: پروژه بهینه سازی فلکه دوم نیرو هوایی ابتدای شروع کار ما در منطقه۱۳ تهران است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: پس از اتمام این پروژه به سراغ پروژه ۲۲۵ هکتاری دوشان تپه خواهیم رفت که عمده مساحت منطقه ۱۳ را به خود اختصاص داده است.

سالاری گفت: از بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران در حدود ۶ هزار میلیارد تومان با ردیف‌های مختلفی در حال هزینه شدن هستند که این ردیف‌ها از ۱۰ میلیون آغاز می‌شود و به ۲۰ میلیارد تومان خاتمه می‌یابد.

سالاری افزود: پیشنهاد من به اعضای شورای شهر تهران این بود این ۶ هزار میلیارد تومان را در بخش گسترش حمل و نقل عمومی هزینه کنیم تا بتوانیم خیابان‌ها را از ماشین‌های شخصی خالی کنیم.

سالاری گفت: بهینه سازی محله صفا به ما نشان داد که در بخش مدیریت شهری می‌توانیم پروژه‌هایی مانند پل صدر و بزرگراه امام علی را انجام ندهیم و هزینه‌های هنگفت آن را جهت بهبود مناطق ۲۲ گانه پایتخت هزینه کنیم.

سالاری تاکید کرد: اگر احداث پروژه فلکه دوم نیرو هوایی دربالا‌ترین استاندارد‌های روز جهان هم انجام شود، اما نباید بیش از ۱۰ ماه زمان ببرد، زیرا تلخی طول کشیدن این پروژه به کام اهالی این منطقه خواهد ماند.