بازار آسانسور قرمز شد/ تهیه مواد اولیه آسانسور باید در اولویت قرار گیرد
به گزارش قلم، عباس ابریشمی، رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی کشور درباره بازار آسانسور در کشور گفت: هم اکنون صنف آسانسور به دلیل کاهش ساخت و ساز در رکود به‌سر می‌برد.

رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی کشو با اشاره به تقسیم بندی آسانسورهای ساختمانی گفت: در مجموع آسانسور‌های ساختمانی به دو دسته آسانسور ارتفاع زیاد و با سرعت بالا و آسانسور‌هایی با ارتفاع معمولی، طبقه‌بندی می‌شوند.

 رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی گفت: باتوجه به آنکه هم اکنون تغییر محسوسی در قیمت ساخت آسانسور دیده نمی‌شود، اما کمبود مواد اولیه به تدریج  موجب افزایش قیمت آن می‌شود.

ابریشمی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر استاندارد‌های سازمان ملی استاندارد ایران، در سایر کشور‌ها قابل پذیرش نیست و تولیدکنندگان ناچارند که استاندارد‌های بین المللی را اخذ کنند، البته این موضوع، هزینه‌های گزافی بر تولیدکنندگان و صادرکنندگان تحمیل می‌کند.

ابریشمی گفت: اگر این واحد صنفی در بازار رونق گیرد به طور قطع بازار این واحد بهبود می‌یابد که البته توجه و تلاس مسئولان دور از انتظار نیست.

رئیس اتحادیه آسانسور و پله برقی کشور تأکید کرد: باتوجه به شعار رونق تولید، صنف آسانسور در تلاش است که بتواند در جهت تحقق این شعار گام  بردارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران