سرپرست سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛
بازنشستگی خبرنگاران با ۲۰ سال سابقه
به گزارش قلم، محمد زدا درباره نحوه اجرایی شدن بازنشستگی 20 ساله خبرنگاران بر اساس مصوبه سخت و زیان‌آور بودن حرفه خبرنگاری اظهار کرد: در این زمینه آقای شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتمای طی نامه‌ای در 11 اردیبهشت 98 درباره اجرایی شدن  شغل خبرنگاری به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور تاکید کرده است.
 
وی تصریح کرد: در همین ارتباط سازمان تامین اجتماعی محدویتی برای این بخش ندارد و در حال حاضر خبرنگارانی که با 20 سال بخواهند بازنشسته شوند، می‌توانند به شعب سازمان تامین اجتماعی در سطح کشور مراجعه کنند.
 
زدا افزود: خبرنگاران در ابتدا باید به ادارات کار مراجعه کنند و آنجا در کمیته کارهای سخت و زیان‌آور رسیدگی می‌شود و پس از تایید آنها، سازمان تامین اجتماعی اقدام به صدور حکم بازنشستگی خبرنگار مربوطه می‌کند.
 
سرپرست سازمان تامین اجتماعی متذکر شد: سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگی خبرنگاران با شرایط اشاره شده محدویتی ندارد و در صورت ارائه درخواست متقاضیان به دبیرخانه کمیته‌های استانی، بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور سراسر کشور مراتب توسط کمیته‌های استانی مورد تطبیق قرار می‌گیرد و در صورت احراز سوابق بازنشستگی مستمری آنها توسط سازمان تأمین اجتماعی برقرار می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که کارفرما لیست حق بیمه خبرنگاران را عادی رد کند در کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد و خبرنگار می‌تواند نسبت به بازنشستگی خود با 20 سال اقدام کند و افرادی که 20 سال متوالی به عنوان خبرنگار و جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب شوند، می‌توانند حکم بازنشستگی دریافت کنند.
 
زدا یادآور شد: اگر فردی به عنوان مثال 15 سال خبرنگار باشد و 5 سال در شغلی که جزو مشاغل سخت‌و‌زیان‌آور محسوب نمی‌شود فعالیت کند, فاصله بین سوابق سخت و زیان‌آور و بیمه عادی آن باید با 25 سال بیمه‌پردازی برای بازنشستگی برسد.