معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد:
ضرورت تغییر رفتار شهروندان در حوزه فرهنگ شهروندی
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، امروز یکشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه محمد محسن مصحفی در اولین جلسه شورای راهبردی فرهنگ شهروندی که در سالن شهدای شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: تغییر در رفتار شهروندان در حوزه فرهنگ شهروندی به شهرداری تکلیف شده، این در حالی است که در گذشته سایر مسائل به عنوان اولویت‌های قابل پیگیری مطرح بود.
وی با اشاره به نظارت شورا راهبردی فرهنگ شهروندی بر روند اجرا و ارزشیابی فرهنگ شهروندی در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: در این ارزشیابی‌ها موازی‌کاری‌هایی در برخی بخش‌ها مشاهده شده است.
معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: این شورا با هدفگذاری مشخص و رویکردهای معلوم این هدفگذاری را به سمت و سوی خاصی به پیش می‌برد.
مصحفی با تاکید بر اینکه هم‌افزایی تمام سرمایه‌های شهرداری بر این مساله نیازی برجسته است، عنوان کرد: لزوم جلوگیری از رفتارهای متضاد از دیگر مواردی است که به عنوان وظایف این شورا به حساب می‌آید.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات شهری موضوع تفکیک زباله و در حوزه حمل و نقل و ترافیک موضوع عبور امن از خیابان و خط کشی عابر پیاده با تاکید کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان عمده فعالیت‌های شورای فرهنگ شهروندی مطرح است. البته این به معنای غفلت از سایر مسائل فرهنگ شهروندی نیست.
مصحفی ادامه داد: آموزش‌ها و قوانین باید به گونه‌ای باشد که کارمندان شهرداری الگوی نمونه‌ای برای آموزش‌های فرهنگی در بین شهروندان باشند. در این مورد به طور خاص تاکسیرانان، اتوبوسرانان و خانواده آنان مورد نظر است. تا عملا این فرهنگسازی علاوه بر حوزه بیان، به عمل نیز تبدیل شود.