معاون شهردار شهرداری مشهد تاکید کرد:
لزوم پیوند دو عنصر ملی و مذهبی در پایتخت فرهنگی جهان اسلام
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع‏‎رسانی شهرداری مشهد، امروز شنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه مهدی زارعی با بیان این مطلب در نشست خبری همایش بین المللی شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم که با حضور اصحاب رسانه‎های جمعی در سالن شهدای شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: در کنار مضجع منور رضوی، یکی از ظرفیت‎های بزرگ مشهد را فردوسی بزرگ، توس وشاهنامه می‎دانیم و در مشهد با افتخار به دنبال این هستیم که این دو عنصرمذهبی و ملی را به عنوان ظرفیت‎های بزرگ حوزه ادبیاتی و گردشگری به هم پیوند دهیم تا بتوانیم مشهد را در سطح ملی و بین‌المللی به جهان معرفی کنیم.
وی با اشاره به بحران هویت گریبانگیر جوامع بشری است، افزود: ملتی می‎تواند بقاء خود را تضمین کند که هویت خود را حفظ کند. ادبیات هر ملتی مهم‎ترین میراث فرهنگی آن کشور است، فردوسی یکی از بزرگترین شاعران ایران و جهان محسوب می‎شود.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه شاهنامه کتاب ضد غوغا و ضد تفاخر است، بیان کرد: شاهنامه در نهایت جوانمردی با سایرین تعامل برقرار می‎کند و شناسنامه راستین ایران عزیزما است.
زارعی با اشاره به اینکه برنامه‎های متنوعی از سوی مدیریت شهری تدارک دیده شده، گفت: این برنامه‎ها از آبان ماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون در حال انجام است.
وی در خصوص اهداف برگزاری این همایش، گفت: انتشار دانش و یافته‎های نو درباره شاهنامه و فردوسی بزرگ و ماهیت توس، تاکید بر نقش گسترده شاهنامه و شخصیت برجسته فردوسی در سطح ملی و بین‎المللی و تاکید بر اشتراکات هویتی در کشورهای همسایه و ایران از اهداف برگزاری این همایش است.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: توجه به توس به عنوان خواستگاه حماسه های ایران زمین، ارتباط با صاحب نظران و دغدغه مندان به حوزه ادبیات فارسی و خراسان شناسی، جذب توجه بین المللی به فرهنگ شاهنامه و فردوسی و گسترش آموزه های اخلاق مداری و دادورزی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.