الزام شهرداری‌های کشور به کمک رسانی در حوادث طبیعی
به گزارش قلم، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص بودجه شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: در سال ۹۷ بودجه شورای عالی استان‌ها ۲۸ میلیارد تومان تصویب شد که تا ۲۹ اسفند ماه سال ۹۷، با پرداخت آخر سازمان برنامه و بودجه که ۳.۵ میلیارد تومان بود در مجموع مبلغی بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان از بودجه مصوب شورای عالی استان‌ها محقق شد.

الویری در خصوص بودجه سال ۹۸ شورای عالی استان‌ها گفت: در سال ۹۸ دولت از طریق سازمان برنامه و بودجه کل کشور، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان را برای هزینه‌های شورای عالی استان‌ها تصویب کرد که این مبلغ نسبت به سال گذشته ۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به این سوال که آیا این بودجه پاسخگوی هزینه‌های جاری شورای عالی استان‌ها است یا خیر گفت: این بودجه کفاف تمام نیازمندی و هزینه‌های شورای عالی استان‌ها را نمی‌دهد.

الویری ادامه داد: بودجه این شورا باید طوری تصویب و اختصاص یابد که بتوانیم اصل ۱۰۱ قانون اساسی را اجرا کنیم و تمام کار‌های مطالعاتی مورد نیاز برای حل مشکلات استان‌ها انجام شود.

وی افزود: برای تحقق تمام اهداف، نیازمند تامین اعتباری چند برابر این مبلغ هستیم و افزایش ۲ میلیاردی بودجه هیچگونه پیشرفتی در عملکرد ما ایجاد نمی‌کند.

الویری در خصوص بازدید اخیر خود از مناطق سیل زده گفت: ماموریت شهرداری تهران در مناطق سیل زده هنوز ادامه دارد و این ماموریت تا شروع مراحل باز سازی مناطق آسیب دیده ادامه می‌یابد.

وی همچنین تاکید کرد: قرار است در شورای عالی استان‌ها موضوعاتی مطرح شود که شهرداری استان‌ها را موظف به اجرای برنامه‌هایی در خصوص جلوگیری و ایجاد آمادگی در مواجه با حوادث طبیعی کند.

الویری رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: یکی از این موضوعات امداد رسانی به موقع و کامل در زمان وقوع حوادث است که باید در مناطق آسیب دیده انجام شود و دیگر موضوع این است که مسئولیتی را بر عهده شهرداری و مدیریت استان‌ها قرار دهیم که به مانند شهرداری تهران در زمان بروز حوادث حضور تاثیر گذار و پررنگی در مناطق آسیب دیده داشته باشند که متاسفانه در سیل نوروز امسال شهرداری‌ها دیگر استان‌ها آنطور که باید درست و به جا عمل نکردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران