رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران:
خانه تا شهریور گران نمی‌شود
به گزارش قلم، حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه فضای معاملات مسکن در ۴۷ روز ابتدای سال ۹۸ به سمت رکود تورمی بوده است، گفت: در یک ماه و نیم گذشته فضای بازار مسکن تغییر محسوسی نداشته است و ما شاهد کاهش میزان معاملات مسکن نسبت به سال ۹۷ بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه طی یک ماه گذشته قیمت‌ها روند افزایشی نداشته است، گفت: بازار مسکن هم اکنون کشش افزایش قیمت ندارد و هر افزایش قیمتی را از سوی مالکان نمی‌پذیرد.

عقبایی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در بازار خرید و فروش مسکن تا پایان شهریور ماه قیمت‌ها تغییر نکند، بیان کرد: در صورتی که قیمت حامل‌های انرژی و قیمت ارز و سکه دچار نوسان و یا رشد نامتعارف شود قیمت‌ها در بازار مسکن به صورت جهشی افزایش خواهد یافت.

رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران تأکید کرد: در صورتی که بازار اقتصادی کشور همچنان روند آرامی داشته باشد قیمت‌ها تغییری نخواهد کرد، اما در صورت افزایش قیمت، رکود عمیق‌تری وارد بازار مسکن خواهد شد.

وی گفت: با توجه به افزایش قیمتی که در اسفند سال گذشته ایجاد شد بازار مسکن وارد دوران رکود تورمی شده و این وضعیت تا اطلاع ثانوی همچنان بر بازار مسکن حاکم خواهد بود.

عقبایی با اشاره به اینکه میزان مهاجرت به حومه  و حاشیه شهر‌ها افزایش یافته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه رشد قیمت مسکن در شهر‌های بزرگ نسبت به شهر‌های کوچک و حومه شهر‌ها چشمگیر بوده بنابراین قدرت خرید مردم در این حوزه کاهش یافته است و همین امر باعث شده که مردم به حاشیه و یا نقاط جنوبی تهران که رشد قیمت‌ها کمتر بوده  مهاجرت کنند.

رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران افزود: نبود توازن قیمتی در شهر‌های مختلف کشور باعث شده است که طی چند ماه گذشته میزان خرید و فروش مسکن در نقاط غربی و  نقاط مرکزی کشور کمتر و  در شهر‌های جدید و حومه شهر‌ها  بیشتر شود.

وی تأکید کرد: پیش بینی می شود بازار مسکن تا نیمه اول سال ۹۸ بازار آرامی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران