شهردار مشهد تاکید کرد:
توجه بر ظرفیت‌بخشی مبتنی بر آمار در حوزه زائر و مسافر
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلایی با بیان این مطلب در اولین جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: باید ظرفیت‌بخشی در حوزه زائر و مسافر مبتنی بر آمار شکل گیرد. این موضوع نیازمند عزم جدی دستگاه‌های دست اندرکار است. تنها ممکن است به تناسب دوره‌ها و نیازهای مختلف دستگاه‌ها و مدل‌های آماری با تفاوت‌هایی همراه گردد.
وی با اشاره به اتخاذ تصمیمات متفاوت در گارگروه‌های مختلف به دلیل لحاظ نکردن مبانی علمی کار بیان کرد: باید برای رسیدن به وحدت رویه و جلوگیری از پراکنده کاری در زمینه دستیابی به آمار مرتبط با زائر و مسافر، دستگاه‌های مختلف مشخص کنند به چه اطلاعاتی نیاز دارند و این اطلاعات به صورت ادواری استخراج گردد.
شهردار مشهد در این زمینه خاطرنشان کرد: پس برای دستیابی به طرح جامع آماری در مورد زائر و مسافر باید از ظرفیت مرکز آمار ایران استفاده کرد. سفارش کار داد و تفاهمنامه چند ساله منعقد کرد.
کلایی در خصوص طرح جامع گردشگری نیز گفت: این طرح بر روی مبانی ارائه شد و دچار مشکلاتی نیز بود. اما اگر مجری طرح جامع گردشگری بخواهد این طرح درست از کار درآید، باید از هم اکنون برای آن اقدام کند.
وی اظهار کرد: ضرورت دارد برای بنچ مارک‌ها و مطالعات تطبیقی کار شروع شود و تنها جایی که به مدل‌سازی نیاز است، ادامه کار منوط به استفاده از آمار رسمی شود.