پس از غرس یک اصله نهال
رییس جمهوری: برخورد قاطع با آسیب زنندگان به جنگل ها و طبیعت ضروری است
 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این مراسم که روز چهارشنبه و پس از جلسه هیات دولت انجام شد، گفت: متأسفانه آمار و ارقام نشان می دهد که در سال های گذشته اقدامات نابجایی در زمینه تخریب محیط زیست در کشور انجام شده است.
رییس جمهوری تصریح کرد: این آمار وظیفه سنگینی را بر دوش دستگاه اجرایی و قضایی و همه مردم بویژه رسانه ها می گذارد که این واقعیت را برای مردم تشریح و همه را به حفظ محیط زیست دعوت کنیم و این یک وظیفه ملی و قطعی برای همگان است.
روحانی با بیان اینکه باید نسبت به افرادی که با زمین خواری و از بین بردن جنگل ها قصد سوء استفاده دارند، برخورد قاطعی انجام شود، تاکید کرد: مردم باید با تلاش خود در جهت حفظ محیط زیست، اقدامات تخریب کنندگان محیط زیست را بی اثر کنند.
وی ادامه داد: تقویت کارهای فرهنگی و فرهنگسازی در حوزه اهمیت و جایگاه محیط زیست و ضرورت حفظ فضای سبز، به ویژه برای نسل جوان و نوجوان کشور بسیار با اهمیت است.
رئیس جمهوری از درختکاری به عنوان نماد حفظ محیط زیست یاد کرد و اظهارداشت: مراتع، جنگل ها، تالاب ها، رودخانه ها و دریاچه ها مایه حیات جامعه بوده و حق حیات به گردن ما دارند.
روحانی ادامه داد: توجه و اهمیت دادن به هفته منابع طبیعی و درختکاری تنها در رابطه با مسایل اقتصادی نیست، بلکه توجه به محیط زیست و سلامت جامعه است که همه باید در این راستا تلاش کنیم.
وی خاطر نشان کرد: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی باید بهانه ای برای تلاش ما طی سال در جهت حفاظت از این منبع بزرگ و نعمت خدادادی باشد.
در این مراسم که اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشتند، کارت همیار طبیعت به دکتر روحانی به عنوان حامی بزرگ همیاران طبیعت اهداء شد.