وزیر راه و شهرسازی:
پروژه ساخت ۴۰۰ هزار واحدی مسکن مهر در کشور آغاز شد
به گزارش قلم، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در هفت سال گذشته دهقانی زنگنه رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی بوده و سابقه بسیار درخشانی در این صنعت داشته و صنعت هوایی ایران ایر از این پس شاهد فراز جدیدی از نقش آفرینی وی خواهد بود.

وی افزود: تحریم‌های آمریکا به صورت غیرقانونی و یک جانبه گرایانه و برای تسلیم کردن مردم و جمهوری اسلامی ایران است و صنعت هوایی کشور از ابتدا مورد تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال ۹۸ اولین سالی خواهد بود که هما زیان انباشته شده نخواهد داشت.

اسلامی با بیان اینکه در حوزه رونق تولید امسال پنج برنامه را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: برنامه‌های این پنج محور را با مسئولان وزارت راه و شهرسازی اصلاح کرده‌ایم که اولین آن افزایش ظرفیت ساخت داخلی صنایع حمل و نقل است.

وی در ادامه به حوزه مسکن و تکمیل واحد‌های نیمه تمام مسکن مهر اشاره کرد و گفت: در حوزه مسکن تکمیل و تحویل مسکن مهر آغاز شده و ما پروژه ساخت ۴۰۰ هزار واحدی مسکن را در سطح کشور آغاز کرده‌ایم که این پروژه‌ها تماما نشانه‌ای به بازار و سازندگان است تا رونق تولید در حوزه مسکن را شاهد باشیم.

اسلامی تصریح کرد: بحث ارزیابی زمین و تعیین سهم زمین در قیمت تمام شده مسکن مهم است و ما باید این موارد را از سبد سازنده خارج کنیم تا خرید زمین را انجام ندهد ما سعی خواهیم کرد زمین را به صورت مشارکتی تعیین کنیم و این خود یک مشوقی برای بازار مسکن به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در ۱۶ اُم اسفند ماه سال گذشته در شورای پول و اعتبار سهم پول و وامی که به سازنده تعلق می‌گیرد را به ۶۵ درصد افزایش داده‌ایم، گفت: این تسهیلات برای فرد و زوجین خواهد بود و قابل انتقال به خریدار هم هست.

وی به آخرین وضعیت کارت اعتباری مصالح ساختمانی اشاره کرد و گفت: با اجرای سیاستی مشترک بین بانک مسکن و بنیاد مسکن به صورت کارگزاری کارت اعتباری مصالح ساختمانی به مردم و سازندگان مسکن اختصاص می‌یابد تا در خرید انبوهی که انجام می‌شود خرید‌های قابل ملاحظه شامل تخفیف شود که همین امر در قیمت تمام شده مسکن برای متقاضیان و سازندگان موثر است.

اسلامی گفت: همچنین کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی با این اقدام از رکود خارج می‌شوند و ما شاهد رونق تولید در بازار مصالح ساختمانی خواهیم بود.