مدیرعامل پشتیبانی امور دام :
روند کاهشی قیمت گوشت ادامه خواهد داشت
به گزارش قلم، حمید ورناصری، مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام از روند کاهشی قیمت گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به مجموعه برنامه‌های تنظیم بازار که از سوی ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود، قیمت گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ از شرایط متعادلی در بازار برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه روند کاهشی قیمت در بازار همچنان ادامه دارد، افزود: هم اکنون متوسط قیمت مرغ در سطح شهر و کشور ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و در بسیاری از استان‌ها کمتر از ۱۱ هزار تومان است.

ورناصری قیمت هر کیلو تخم مرغ در بازار را ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به روند کاهشی قیمت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ مجموعه دستگاه‌های ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است تا ثبات قیمت در این اقلام را تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: براساس برنامه ریزی و سیاست گذاری وزارت جهاد کشاورزی روند تولید گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ در کشور بسیار مناسب است، ضمن آنکه ذخایر خوبی در این اقلام داریم.

به گفته وی، علی رغم ثبات و کاهش قیمت در اقلامی نظیر گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ، ستاد تنظیم بازار سهمیه‌هایی برای طرح ضیافت ابلاغ کردند که ما هم سهمیه را به تمام استان‌ها و ستاد تنظیم بازار استان‌ها ابلاغ کردیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه در طرح ضیافت ۲۰ هزار تن گوشت مرغ گرم و منجمد و ۵ هزار تن گوشت قرمز به استان‌ها ابلاغ کردیم، اظهار کرد: این اقلام با قیمت مصوب در قالب برنامه ستاد تنظیم بازار هر استان عرضه می‌شود.

ورناصری با اشاره به اینکه احتمال افزایش قیمت این اقلام در ماه مبارک رمضان وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به آنکه به طور معمول افزایش قیمت از یک هفته قبل آغاز می‌شود، از این رو به سبب روند کنونی قیمت‌ها پیش بینی می‌شود که ثبات قیمت و در برخی موارد کاهش قیمت در ماه مبارک رمضان ادامه یابد.

***کمبودی در تامین نهاده های دامی نداریم/افزایش ۲.۵  برابری واردات نهاده های دامی نسبت به سال گذشته

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در بحث تامین نهاده‌های مورد نیاز کمبودی نداریم، گفت: واردات بسیار خوبی در ذرت، کنجاله سویا و جو انجام شده است به طوریکه رقم واردات ۲۰ تا ۲۵ درصد نسبت به سال ۹۶ و در یک ماه و نیم گذشته برابر سال ۹۷ افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام میزان ذخایر نهاده‌های دامی در کشور را مناسب دانست و افزود: هم اکنون شرایط قیمتی با ثباتی در نهاده‌ها داریم و این اطمینان خاطر به تولیدکنندگان می‌دهیم که در ماه‌های آتی متناسب با ظرفیت تولید تامین نهاده خواهیم داشت.

ورناصری نیاز سالانه استان‌ها به کنجاله سویا را ۲۷۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: این در حالی است که حدود ۷۵۰ هزارتن کنجاله سویا به تمامی استان‌ها ابلاغ کردیم.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه پشتیبانی امور دام به عنوان مباشر دولت ظرفیت بالایی در خرید این اقلام دارد، تصریح کرد: با توجه به ذخیره سازی مناسب پشتیبانی امور دام، جای هیچگونه نگرانی برای تولیدکنندگان نیست چرا که در صورت نوسان قیمت در بازار، پشتیبانی امور دام اقدام به عرضه کنجاله سویا در بازار خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران