سرهنگ محمد رازقی:
طرح ترافیک و زوج و فرد تا ساعت 18 اجرا می شود

به گزارش قلم، سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز فرماندهی کنترل ترافیک راهور تهران بزرگ با اعلام این خبر در یک برنامه رادیویی، گفت: برای رفاه حال شهروندان در ماه مبارک رمضان تمهیدات ترافیکی خاصی را در نظر گرفته ایم. براین اساس برای اینکه مردم در زمان طرح ترافیک و زوج و فرد زودتر به افطار برسند ساعت طرح ترافیک و زوج و فرد را یک ساعت کاهش دادیم که این تمهیدات از روز اول ماه مبارک رمضان اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان ماه مبارک رمضان ما شاهد تغییرات محسوسی در الگوی ترافیکی هستیم افزود: بار ترافیکی قبل از افطار در اکثر معابر، محورهای بزرگراهی و محورهای داخلی تهران شدید می شود که نیازمند مدیریت ویژه است. نیروهای خود را تقویت کرده و معابری را به صورت ویژه تحت پوشش ترافیکی قرار دادیم تا وضعیت کلی ترافیک را در زمان افطار و اذان مغرب به حالت عادی بازگردانیم و شهروندان در ترافیک سنگین نمانند.

رئیس مرکز فرماندهی کنترل ترافیک راهور تهران بزرگ در پایان از شهروندان خواست برای مدیریت ترافیک به ویژه در زمان افطار همکاری لازم را با ماموران پلیس راهور داشته باشند.

با کاهش یک ساعته، طرح ترافیک و زوج و فرد در ماه رمضان تا ساعت 18 اجرا می‌شود اما تغییری در ساعت آغاز این دو طرح اعمال نشده و ساعت آغاز آن همان ساعت ۶:۳۰ صبح خواهد بود. ضمن اینکه در روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل نیز این طرح اجرا نخواهد شد.