طرح «گذرگاه» در ۴۴ تقاطع شهر تهران در حال اجراست

به گزارش قلم، سرهنگ مجید رضایی معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: با توجه به اهمیت تقاطع‌ها در بحث ترافیک و بهبود امور مربوط به عبور و مرور وسایل نقلیه و عابرین پیاده در ۴۴ تقاطع چراغ‌دار هوشمند تهران به طور ویژه طرحی با عنوان طرح گذرگاه توسط کارکنان پلیس راهور تهران بزرگ در حال اجرا است.

معاون ترافیکی پلیس راهور فاتب افزود: این طرح به منظور توقف به موقع و صحیح وسایل نقلیه پشت خط ایست در تقاطع‌ها و در نتیجه تردد ایمن عابرین پیاده طراحی شده است. از سوی دیگر در این طرح عابرین پیاده نیز موظفند فقط در موقع سبز بودن چراغ راهنمایی عابرین پیاده در سطح تقاطع تردد نمایند و در صورت قرمز بودن چراغ تا موقع سبز شدن آن پشت خط عابر پیاده بایستند.

رضایی در پایان گفت: طرح گذرگاه طرحی است که هم عابر پیاده و هم خودرو می‌بایست به آن احترام بگذارند و در صورت رعایت نکردن حق تقدم با آن‌ها برخورد خواهد شد. در صورت عدم رعایت حق تقدم توسط عابرین، همکاران ما در سطح معابر به آن‌ها تذکر داده و با آموزش سعی در فرهنگ سازی تردد برای عابرین پیاده می‌نمایند و در صورت عدم رعایت حق تقدم توسط وسایل نقلیه به آن‌ها تذکر داده می‌شود و در صورت لزوم مشمول جریمه نیز می‌گردند.