حل معضل فروش دارو در ناصرخسرو تهران
به گزارش قلم، سعید نمکی وزیر بهداشت اظهار داشت: در سازمان غذا و دارو چند نکته مورد توجه من و همکارانم بود، اول اینکه واردات داروهایی که تولید مشابه داخل دارند ممنوع شود و تاکنون ۹۰ قلم از داروهایی که تولید مشابه داخل دارند ممنوع شده است.
 
وزیر بهداشت افزود: دوم اینکه به شعار سال بها بدهیم و کار تولید برای داروهای تولید داخل را تسهیل کنیم، شفافیت در تصمیمات سازمان غذا و دارو در حال دنبال شدن است و مسائلی مانند سیستم توزیع، عرضه دارو و قیمت‌گذاری در نشستی که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد مورد بررسی قرار گرفت امیدواریم امسال شاهد ایجاد شفافیت در نظام دارویی باشیم.

نسخه وزیر بهداشت برای حل معضل «ناصرخسرو»

نمکی درخصوص فروش داروهای قاچاق در ناصرخسرو توضیح داد: سیستم نسخه نویسی و عدم نظارت بر مصرف دارو باعث این مشکل شده که با پرونده الکترونیک سلامت و نسخه نویسی الکترونیک این موضوع رفع خواهد شد. بخش دیگر به موضوع داروهای قاچاق مرتبط است که مردم با تماس با شماره ۱۹۰ می‌توانند گزارشات خود را ارسال کنند.

پیام هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت

وی در برنامه رادیویی پارک شهر گفت: در مجمع مشورتی که تشکیل می‌شود معمولا وزیر یا معاون وزیر یا رئیس یکی از ادارارت مرتبط از کشورها حضور میابند، امسال بیش از ۱۰۰ کشور در این مراسم سخنرانی کردند و بنیانگذار این مجمع نیز حضور داشت. این نشست پیامی برای کسانی که ما را در سختی تحریم‌ها قرار دادند داشت که ایران کشوری نیست که با تحریم در انزوا بماند و ایران برای پیشکسوتان عرصه سلامت قابل احترام است. ما پیام مظلویت ایران را به گوش سازمان‌های بین‌الملی و جهانی رساندیم.