احمد صفری:
افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین نیاز به مصوبه مجلس دارد

به گزارش قلم، احمد صفری با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره سهمیه‌بندی و یا افزایش قیمت بنزین به تسنیم گفت: همه این مسائل صحبت‌هایی است که در فضای مجازی مطرح می‌شود و هنوز نه در مجلس و نه در دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین و یا سهمیه‌بندی آن اتخاذ نشده است.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه تغییر در روش عرضه بنزین، اعم از سهمیه‌بندی و یا افزایش قیمت بنزین باید به تصویب مجلس برسد، افزود: طبق مصوبه مجلس در لایحه بودجه 98، مقرر شد قیمت بنزین در سال 98 مانند سال گذشته باشد و تغییری در آن ایجاد نشود.

این نماینده مجلس قیمت فعلی بنزین را نامناسب دانست و ادامه داد: قیمت بنزین باید واقعی شود و لیتری 1000 تومان جوابگوی هزینه‌های تولید این محصول ارزشمند نیست اما در شرایط فعلی نباید قیمت‌ها تغییر کند.

صفری گفت: هر تغییر قیمت و یا سهمیه‌بندی بنزین باید در شرایطی صورت گیرد که زیرساخت‌های اقتصادی آن فراهم شده باشد اما در شرایط موجود که بخشی از مردم و اقشار کم‌درآمد جامعه، قادر به تأمین مایحتاج اولیه زندگی‌ نیستند نباید قیمت بنزین افزایش یابد. افزایش قیمت بنزین می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری برای کاهش قدرت خرید اقشار کم‌درآمد جامعه داشته باشد که باید به این مسئله توجه شود.