همه چیز درباره کاشت ابرو که این روزها مشتری زیادی دارد
موهایی که به جای برداشتن، کاشته می‌شوند!



احساسات غیرکلامی به طرز چشمگیری از شکل دادن به همین دو عضو صورت منتقل می‌شود و درست به همین خاطر در کنار اهمیتی که در زیبایی چهره دارد، روی روابط‌مان هم تاثیرگذار است.علاوه بر تمام روش‌هایی که از ده‌ها سال پیش برای تغییر حالت،پرکردن،برداشتن و قرینه‌سازی ابرو‌ها مورد استفاده قرار گرفته است، این روزها بعد از هاشور و ميكروپيگمنتيشنفقط و فقط صحبت از کاشت ابرو است.روشی که با آن قرار است ابروها پرپشت و پهن شوند و مادام‌العمر بدون ریزش رشد کنند.افروز فیروزحسینی، کارشناس و تکنسین زیبایی با اطلاعات مفیدی درباره کاشت ابرو همراه شماست.

شقایق جعفری / کارشناس: افروز فیروز حسینی

کاشت ابرو ؛ تب تند با هزینه‌ای بالا

کم‌پشتی و نازک بودن ابرو به همان اندازه که پیش‌تر بی‌اهمیت و طبیعی بود، حالا به یک چالش بزرگ در صورت خانم‌ها تبدیل شده است.چند سالی است که دیگر تاتو‌های پررنگ و نازک،جای خود را به ابروهایی پرپشت و پهن داده است و هر روز متد تازه‌ای برای برآورده کردن این آرزو ارائه می‌شود.بنابراین از هاشور،تاتو و سایه ابروهای دائمی که بگذریم با کاشت ابرو در مراکز خدمات زیبایی یا کلینیک‌های پوست و مو مواجه می‌شویم که در آن‌جا با برداشتن پیاز مو از سر،ریشه‌آن‌ها را به ابرو پیوند می‌زنند و نقاط خالیرا پر می‌کنند.تکنیکی شبیه کاشت مو که با نظارت متخصص پوست و مو انجام می‌شود و تقریبا حدود چهار تا پنج‌میلیون تومان هزینه دارد.کاشتابرومی‌تواندرویتاتویابروهمانجامشود اما قطعا بعد از مشورت با پزشک و تحقیق درباره میزان تبحر و تجربه کادر زیبایی مجموعه موردنظر.این نوع کاشت به دلیل عملیاتی که قرار است روی صورت انجام گیرد، حساسیت‌هایی دارد که باید پیش از هر اقدامی از میزان رضایت مراجعان و مهارت تیم کاشت اطمینان لازم را حاصل کنید.

کاشت با موی طبیعی یا مصنوعی

معمولا وقتی صحبت از کاشت ابرو به میان می‌آید، منظور کاشت با موی طبیعی است.چون کاشت از نوع مصنوعی را با اصطلاح اکستنشن ابرو عنوان می‌کنند.برای کاشت با موی طبیعی ابتدا طرح مورد نظر ابرو با بیمار نهایی می‌شود و برای شروع برشی کوتاه و خطی در قسمت موهای کنار گوش یا پشت سر ایجاد می‌کنند و با برداشتن بخشیکوچکازموهایسر،آن‌ها رادرزیرمیکروسکوپبهپیازهایمویمجزاتفکیککرده و درنهایتبعد از بی‌حس کردن موضعی،پیازهایموتک‌تکدرقسمت‌های مختلفابروکاشتهمی‌شوند.برای این کار حدود چهار تا هفت‌ساعتزماننیازاست تابین ۲۰۰ تا ۴۰۰ پیوندبههریکازابروهازده‌شوداما در کاشت ابرویمصنوعیالیافمصنوعیمویاموهایطبیعیانسان رابهدقتوظرافتبالابااستفادهازچسب‌هایمخصوصلابه‌لایموهایابروکاشتهمی‌شوند. با این تفاوت کهاینابروهاموقتیبوده،قابلرشدنیستندوبعد از دوره‌ای کوتاهریزشمی‌کنند.درنتیجه کاشتابروباموهایمصنوعی نیاز به ترمیم دارد.

آیا شرایط کاشت ابرو را دارید ؟

وقتی صحبت از تبحر و مهارت متخصص زیبایی می‌کنیم به این خاطر است که با هزینه زیاد و تحمل عوارض بعد از عمل کاشت ابرو به نتیجه مطلوب برسید.از سویی دیگر لازم استکمی اطلاعات مفید قبل هر اقدامی کسب کنید.حساسیت،بیماری خاص و هرگونه مشکل جسمانی خود را متخصص در میان بگذارید و در مورد نحوه کاشت از آن‌ها پرس‌وجو کنید.

به‌عنوان یک توصیه مهم بهتر است بدانید که چه کسانی شرایط کاشت ابرو را دارند:

- افرادی که به دلیل جای اسکار،بخیه یا سوختگی قسمتی از ابروی خود را از دست داده‌اند.

- اگر تاتو ابرو دارید، می‌توانید داخل آن را با کاشتن ابرو پر کنید.

- ابروهایی که در اثر ریزش،بیماری و به هر دلیلی نازک یا کم‌پشت شده است.

- فرم و حالت طبیعی ابرو موردپسند شما نیست و مدام از مداد و سایه ابرو برای شکل دادن به آن‌ها استفاده می‌کنید.

ابروهای زمخت و غیرطبیعی  نتیجه کارنابلدها

در پیشرفته‌ترین متدهای کاشت ابرو تکنسین مربوطه ابتداابرورابهسهقسمت(تاج ابرو،بدنه ابرو و دم ابرو ) تقسیممی‌کند.برای كاشتدر قسمت تاجابروبایدموهادرزاویهمناسبوروبهبالاخواباندهشود.در کاشت بدنههم ازسمتتاجابروبهطرف دمابروبه تدریج اززاویهخواباندنموهاکاسته،طوری کهموهابهصورتمماسدرپوستکاشتهمی‌شوداما قسمت حساس و با ظرافت این کاشت زمانی است که بایدنوعموهاییکه جهت كاشتابروبرداشته می‌شود،قطریمناسبباموهایابروداشتهباشد،یعنی از موهایابرو ضخیم‌تر نباشدچون در این صورت ابروهاحالتزمختوغیرطبیعیپیدامی‌كند.به علاوه این‌که محلجاگیری موهاییکهکاشتهمی‌شود،بسیارنزدیكبهموپرتراكمباشدتاپوستزیرموهایابرودیدهنشود. فقط در این شرایط هست که ابروها علاوه بر ظاهری طبیعی به رشد خود ادامه خواهد داد.

ریزش ابرو بعد از کاشت

در روند کاشت ابرو ریزش،عکس‌العملی طبیعی و عادی است به‌ صورتی که معمولا بعد از کاشت ابرو،موهای آن تا سه تا چهار‌هفته یا در مواردی حدود سه ماه ریزش دارداما موهای ریخته شده بعد کم‌کم رشد کرده و تقریبا بین شش ماه تا یک‌سال پر شدن کامل آن زمان ‌می‌برد.پس در این شرایط می‌توانید تا رسیدن به نتیجه مطلوب امیدوار باشید.از زمانی که رشد ابروهای طبیعی شما آغاز شود می‌توانید هر چهار، پنج هفته یک‌بار برای اصلاح و مرتب کردن ابروها به آرایشگاه بروید و مانند ابروهای طبیعی آن‌ها را با قیچی کوتاه کنید.اگر می‌خواهید از آن‌ها را نازک یا کوتاه‌تر کنید، حتما کار به دستان کاردان بسپارید، چون ممکن است زحمت و هزینه چند میلیونی شما به چندبار اشتباه در اصلاح ابرو برای همیشه از بین برود.

کاشتابرورا توصیه نمی کنیم

صفحات مجازی،آگهی‌های تجاری رسانه‌های مختلف و تراکت‌های خیابانی پر است از مراکز رسمی و غیررسمی زیبایی که با عکس‌های متعدد سعی در ترغیب شما به انجام این عمل دارنداما ما متخصصان متعهد به هیچ وجه با هدفزیباییبیشترتوصیهبهکاشتابرونمی‌کنیم.هم به دلیل عوارض احتمالی و هم راضی‌کننده نبودن نتیجه برای بعضی مشتریان بسیاری از کلینیک‌ها که گاهی تا چندبار برای ترمیم کاشت در سال‌های مختلف مراجعه می‌کنند و به نتیجه مطلوب خود نمی‌رسند.به این خاطر که کاشت ابرو به‌طور خاص در دنیا به‌عنوان یک عمل زیبایی ترمیمی برای رفعمشکلطاسی ابروبرای افرادی بامشکلاتژنتیکییازخمارائه شد.با وجود این اگر هنوز به کاشت ابرو اصرار دارید، باید تمام عوارض احتمالی آن را هم در نظر داشته باشید.از جمله:

- نرسیدن به نتیجه مطلوب و ریزش ابروها حتی بعد از یک‌سال.

- التهاب،ورم که گاهی به علت عفونت طولانی و دردسرساز می‌شود.

- بروز حساسیت و خارش در پوست ناحیه ابرو که گاهی به شکل جوش‌های چرکی و زخم قابل مشاهده است.

- باقی ماندن جای برش و شکاف به شکل محسوس در سر و قابل تشخیص بودن محل بخیه‌ها از جراح پزشکی که مهارت لازم را برای انجام کار ندارد.

هشت نکته مهم درباره ابروهای کاشته شده

1. می‌توانید ابروها را چندماه بعد از کاشت در صورت رشد مناسب رنگ کنیداما باید صبر کنید تا ریشه‌های کاشته شده مستحکم و مقاوم شوند.

2. اگر رشد موهای شما سرعت خوبی دارد ممکن است زود به زود به اصلاح ابروها نیاز پیدا کنید.چون ریشه‌های کاشته شده در ابرو رشدی متناسب با موهای برداشته شده از سر شما خواهند داشت.

3. اثر آمپول‌های بی‌حسی که برای برداشتن پیاز مو در محل برش سر و برای کاشتن آن‌ها در اطراف ابروها زده می‌شود ممکن است تا چند روز  باقی بماند.بنابراین خارش،گزگز یا سردرد بعد از کاشت ابرو گاهی کمی آزاردهنده است.

4. کاشت ابرو به دلیل استفاده از بی‌حسی موضعی تقریبا بدون درد است اما معمولا در هنگام زدن آمپول‌ها درد را کاملا احساس خواهید کرد.

5. اگر بخشی از موهای سرتان سفید باشد، طول محل برش برای برداشت پیاز مو کمی بلندتر خواهد بود تا با برداشتن موهایی با ریشه مشکی رنگ آن‌ها برای کاشت ابرو استفاده کنند.

6. دو تا سه روز بعد از عمل کاشت باید از مسکن و داروی ضدالتهاب استفاده شود که پزشک متخصص تجویز خواهدکرد.به علاوه آمپول و چند قرص تقویت رشد مو که هر پزشک با توجه نیاز بیمار مصرف آن را حتما توصیه می‌کند.

7. قیچی کردن ابروهای کاشته شده چند ماه بعد از کاشت موردی ندارد اما باید اجازه دهید تا طول و ضخامت ابروها به انتظارات واقعی شما نزدیک شود و درنهایت بعد از رشد طبیعی به سراغ اصلاح آن‌ها بروید.

8. اگر رشد ابروها غیرطبیعی و به‌اصطلاح سیخ سیخ یا ژولیده است، موضوع را با متخصص مربوطه مطرح کنید و علت را جویا شوید.چون در بیشتر موارد این گره‌خوردگی و رشد خارج از فرم ابروها بعد از کاشت ترمیم نشدنی و دردسرساز خواهد بود.