هم مي خواهيم چه گوارا باشيم هم ماندلا!
به گزارش قلم، محمود سریع‌القلم-پاکستان امروز یک قدرت هسته‌ای‌ست و بیش از ١٠٠ کلاهک هسته‌ای دارد و هـنـد همگام با چین، آمریکا و روسیه دارای توانمندی‌های سه‌گانۀ هسته‌ای در دریا، هوا و زمین است : جنگنده‌های قادر به حمل کلاهک هسته‌ای سوخو در هوا، زیردریایی آری‌هانت با قابلیت شلیک هم‌زمان ١٠٠ موشک هسته‌ای در دریا و زرادخانۀ این کشور با موشک‌های بین قاره‌ای بالستیک در زمین بخشی از توانمندی‌های این کشور است پس چرا کسی با پاکستان و هند کاری ندارد ؟ چرا؟؟

امروزه تنها ٨ کشور دارای تسلیحات هسته‌ای هستند اما بسیاری از کشورها از ظرفیت صلح‌آمیز هسته‌ای همین صنعت استفاده میکنند: فرانسه، بلژیک، جمهوری چک، فنلاند، مجارستان، سوئد، اسلواکی، سوییس، اوکراین، کره جنوبی، ژاپن، بلغارستان، اسپانیا،‌ رومانی، ایتالیا، دانمارک، لهستان، آرژانتین، برزیل، شیلی، آفریقای جنوبی و .... بیش از یک سوم برق و 30 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از همین طریق تامین می‌کنند.

پس چرا موضوع هسته‌ای ایران برای آمریکا و غرب مسأله شده و آنها چنین رفتاری را با سایر کشورها نمی‌کنند؟؟ یا چرا حضور ما در منطقه حساسیت‌زا میشود ولی دخالت نظامی عربستان و ترکیه و مصر حساسیت‌زا نیست؟؟ یا چرا عدم رعایت حقوق بشر حکومت ایران با تحریم روبه‌رو میشود ولی چنین اتفاقی برای بحرین نمی‌افتد!!

پاسخ ساده است: بیش از ۹۰ درصد کانون اختلافات ما با آمریکا و غرب موضوع امنیت اسرائیل و لابی یهودیان آمریکاست، اگر کسی حاکمیت آمریکا را بشناسد میداند که در سیاست‌گذاری‌های این کشور نسبت به جهان، خاورمیانه و ایران جایگاه یهودیان آمریکا بسیار تأثیرگذار است و این قدرت هم از آنجا ناشی شده که سرمایه‌داران یهودی آمریکایی بیش از ۵٠ درصد کل ثروت کشور آمریکا را در اختیار دارند.

موضوع هسته‌ای ایران برای غرب مهم است نه بخاطر اهمیت خود موضوع هسته‌ای بلکه به دلیل امنیت اسراییل. آن‌ها می‌گویند که آمریکا و ایران نمی‌توانند مسائل‌شان را در حوزه‌های هسته‌ای، اقتصادی و تاریخی حل کنند مگر آنکه ابتدا به مساله اسرائیل بپردازند، آنها میگویند که اجازۀ حل هیچ موضوعی داده نمی‌شود مگر آنکه نخست موضوعِ مدنظر آنها حل شده باشد و این یک واقعیت است که ما باید در نظر بگیریم و تصور نکنیم که اگر در مساله هسته‌ای با آمریکا توافق کنیم یهودیان دیدگاهشان را نسبت به ما تغییر می‌دهند و تحریم‌ها تخفیف پیدا میکند.