عضو شورای شهر تهران:
۳هزار باغ در تهران به برج تبدیل شده است

به گزارش قلم، مجید فراهانی در جمع شورایاران محلات 27گانه شمال تهران که با حضور سید حمید موسوی شهردار منطقه یک و معاونان و مدیران شهری این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در این چند سال 3 هزار باغ در شهر تهران به برج تبدیل شد ولی با لغو مصوبه برج‌باغ اگرچه درآمدهای شهرداری کم شد ولی در راستای حفظ هویت باغ شهر و بافت روستایی و شهری تهران نقش مؤثری داشت.

وی گفت: کنار حفظ باغات باید فضاهای خالی شهر را به بوستان و فضای سبز تبدیل کنیم تا سرانه‌های فضای سبز در همه محله‌ها یکسان باشد.

فراهانی، ترافیک را مهمترین معضل منطقه یک دانست و گفت: منطقه یک با وجود اینکه بیشترین سهم درآمدزایی در شهرداری  تهران را دارد ولی ساکنان آن در آسایش به‌سر نمی‌برند لذا شایسته نیست که ساکنان این منطقه با مشکلات تردد و ترافیک اذیت شوند.

وی با اشاره به تلاش‌های مستمر شهردار و همکاران وی در منطقه یک در راستای لایروبی و پاکسازی روددره‌ها و مسیل‌های این منطقه گفت: اقدامات مستمر مدیریت شهری این منطقه توانست با وجود افزایش دبی آب در رودخانه‌هایی چون دربند از رخداد سیل جلوگیری کند چرا که حجم آب رودخانه‌ها 35 درصد بالاتر از حجم آبی شده بود که در سال 66 منجر به حادثه سیل تجریش شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از همه شورایاری‌های محلات منطقه یک در کمک به سیل‌زدگان تشکر کرد و گفت: این منطقه سرآمد کمک به سیلزدگان بود و شهرداری تهران نخستین گروه امدادی را به مناطق سیل‌زده در همان روزهای اول حادثه اعزام کرد و تاکنون بیش از 2 میلیارد تومان مبالغ نقدی و نزدیک به 10 خاور اجناس و کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

وی جذب و مشارکت سرمایه گذاران و شهروندان را برای توسعه پروژه‌های منطقه‌ای و محله‌ای الزام‌آور دانست و افزود: امسال بالغ بر 350 میلیارد تومان بودجه برای منطقه یک مصوب شد تا بتوانیم پروژه‌های این منطقه را پیش ببریم.