شهروند پیشرو در خدمات؛
برای اولین بار سیستم خودپرداخت مشتری در ایران

به گزارش قلم نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت شهروند، میثم طائب در خصوص راه اندازی سیستم خود پرداخت (selfcheck out) در فروشگاه بیهقی شهروند اظهار داشت: سیستم خود پرداخت آخرین دستاورد حوزه خرده فروشی و هایپر مارکت است که برای اولین بار در ایران توسط شرکت شهروند راه اندازی شده است .

وی افزود: شرکت شهروند در راستای مشتری مداری و اعتماد به مشتریان اقدام به پیاده سازی این سیستم کرده است، فروشگاه های زنجیره ای شهروند اولین فروشگاه در ایران است که به مشتریان اعتماد کرده تا خودشان اجناس خریداری شده را اسکن و هزینه آن را پرداخت کنند، هدف اولیه ما اعتماد به مشتری و ایجاد حس نو دوستی و یک تجربه متفاوت برای مشتریان است که به صورت مستقیم در فرآیند فروش مشارکت کنند، که ایده اصلی و اولیه آن توسط مدیر عامل شرکت شهروند مطرح شد.

مدیر فناوری اطلاعات فروشگاه های شهروند خاطر نشان کرد: سیستم خود پرداخت با رویکرد کاهش بهای تمام شده محصولات در این فروشگاه ها راه اندازی شد که به خودی خود به صرفه جویی در منابع انسانی و فضای فروشگاهی کمک زیادی کرده است، ضمن این که کلیه مراحل طراحی نرم افزاری این سیستم توسط واحد فناوری اطلاعات فروشگاه شهروند صورت گرفته است.

میثم طائب، در ادامه اذعان کرد: به دلیل این که طراحی آزمایشی سیستم موفقیت آمیز بوده و با استقبال مناسبی از سوی مشتریان روبرو شدیم، قصد داریم در اردیبهشت ماه این سیستم را در فروشگاه های دیگر نیز گسترش دهیم.

وی همچنین درخصوص بومی سازی سیستم خود پرداخت افزود: شرکت شهروند نمونه های مختلف خارجی سیستم خود پرداخت را بررسی کرده و با توجه به فرهنگ ایرانی اقدام به طراحی آن کرده است، ضمن این که نرم افزار آن هم کاملا فارسی است.

مدیر فناوری اطلاعات فروشگاه های شهروند، در رابطه با نقاط ضعف سیستم خود پرداخت تصریح کرد: تنها نقطه ضعف این سیستم این است که مشتریان تنها با کارت بانکی می توانند از طریق این سیستم خرید کنند اما ورژن های بعدی به گونه ای طراحی خواهد شد که مردم بتوانند با پرداخت پول نقد نیز به سادگی خرید خود را ازطریق سیستم خود پرداخت انجام دهند.

وی، درخصوص تمایل مشتریان برای استفاده از سیستم خود پرداخت (selfcheck out) گفت: مردم ما علاقه دارند با تکنولوزی‌های جدید کار کنند، که این موضوع به مراتب از کار  سنتی صندوق داری راحت تر و در زمان صرفه جویی می‌شود، در طراحی سیستم خود پرداخت از بارکدهای شش بعدی استفاده شده که پیشرفته تر از بارکد صندوق های معمولی است و تنها کافی است کالاها از جلوی دستگاه اسکنر با هر شکلی عبور کنند، ضمن این که بروشور هایی نیزدر کنار سیستم وجود دارد.

میثم طائب در پایان در خصوص استفاده از سیستم خود پرداخت در شعب دیگر فروشگاه های شهروند نیز بیان کرد: قرار است در اردبیشهت ماه این سیستم در شعب دیگر شهروند نیز راه اندازی شودکه شعب بوستان ، ایران زمین و صادقیه در اولویت هستند.