زنان باردار و کودکان در اولویت باشند؛
خیرین برای تامین مواد غذایی کمک کنند
دکتر زهرا عبداللهی گفت: در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت برقراری امنیت غذا و تغذیه در مناطق سیل زده گفت: در ابتدای امر دستورالعمل مدیریت و نظارت بر خدمات تغذیه‌ای در مواجهه با سیل به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های گرفتار در سیل ارسال شد تا اقدامات لازم صورت گیرد.

تامین امنیت غذایی زنان باردار و کودکان زیر ۵ سال
وی در ادامه عنوان کرد: تامین امنیت غذایی در دو گروه زنان باردار و شیرده و کودکان زیر پنج سال به دلیل آسیب پذیری و شرایط خاص جسمانی اولویت اول ما محسوب می‌شود که در این راستا لیستی شامل تعیین تعداد بسته‌های غذای کمکی و شیر استریل برای کودکان، تعیین بسته غذایی مورد نیاز برای زنان باردار و شیرده، مکمل‌های مولتی ویتامین مینرال و ویتامین A برای کودکان سه استان سیل‌زده تهیه شد و طی مکاتباتی به مرکز عملیات بحران و بنیاد علوی و سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شد تا جهت تامین این اقلام همکاری‌های لازم به عمل آید.

ارسال ۳۵۰۰ بسته غذای کمکی برای کودکان زیر پنج سال خوزستان تا پایان هفته جاری
عبداللهی ادامه داد: طی رایزنی‌های صورت گرفته با خیرین هزینه خرید ۳۵۰۰ بسته غذای کمکی برای کودکان زیر پنج سال برای استان خوزستان تامین شده است که در تلاش برای خرید و ارسال این بسته‌ها تا آخر هفته به این استان هستیم.

ارسال غذاهای کمکی و مکمل‌ها برای کودکان لرستانی
وی افزود: خیرین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز برای کودکان استان لرستان ۶۵۰۰ بسته غذای کمکی، ۳۰۰۰ هزار قوطی شیر خشک برای کودکان شیر خوار، ۴۹۷۰ شیشه قطره فروس سولفات برای کودکان زیر ۲ سال، ۳۰۰۰ شیشه قطره A+D برای کودکان زیر ۲ سال و ۶۰۰۰ شیر پاکتی استریل ۲۰۰ سی سی برای کودکان زیر ۵ سال خریداری و ارسال کرده‌اند.

درخواست از خیرین برای پیشگیری از کمبودهای تغذیه‌ای در مناطق سیل‌زده
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به ضرورت تنوع در رژیم غذایی افراد در مناطق سیل زده و به منظور پیشگیری از کمبودهای تغذیه‌ای که زمینه را برای ابتلا به بیماری‌های عفونی فراهم می‌کنند از خیرین درخواست می‌شود که در تامین اقلامی مثل میوه، شیرپاکتی استریل، ماست، خشکبار کمپوت میوه و ... با هماهنگی معاونت بهداشت دانشگاه‌ها و هلال احمر کمک کنند.