پیروز حناچی
ایمنی مترو در خط 6 را تضمین میکنم
به گزارش قلم نیوز؛ شهردار تهران درباره مشکل ایجاد شده در هواکش خط 6 مترو و تصویب لایحه کمک به سیل‌زدگان توضیحاتی را ارایه کرد. 
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، پیروز حناچی در حاشیه برگزاری صد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و به دنبال تصویب لایحه دو فوریتی مجوز به شهرداری برای کمک به سیل‌زدگان استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان، با حضور در میان خبرنگاران گفت: از ساعات اولیه سیل اکیپ های تخصصی شهرداری تهران به لرستان، خرم آباد، پلدختر، خوزستان و دشت آزادگان اعزام شدند که البته برای این منظور ما به مجوز شورا برای حضور نیاز داشتیم که با توجه به تعطیلات این موضوع میسر نبود.
وی با بیان اینکه درخواست این مجوز بر اساس ماده 55 فانون شهرداری‌ها امروز به شورای شهر ارسال شد، عنوان کرد: بر اساس دستور وزیر کشور اکیپ های شهرداری در منطقه دشت آزادگان حضور دارند و کمک های فنی، غیر نقدی و نقدی که توسط مردم جمع آوری شده به اینمناطق ارسال شده است.
شهردار تهران با بیان اینکه امروز در شورا با این لایحه دوفوریت، مجوزهای مالی و فنی را دریافت کردیم، درباره میزان مجوز نقدی توضیح داد: میزان این مجوز به صورت نقدی هنوز مشخص نشده است و باید در این باره بحث شود.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حضور پیمانکاران در خیابان بهشت و اعتراض آن ها به عدم پرداخت طلبشان، اظهار کرد: امروز استثناً پیمانکاران نیستند که در خیابان بهشت حضور دارند بلکه رانندگان تاکسی و مینی بوس‌های فرودگاه امام (ره) هستند که معتقدند چون خودروهای عمومی تلقی می‌شوند نباید عوارض طرح از آن ها گرفته شود. گرچه این موضوع مصوبه قبلی شورا بوده و باید در این باره بحث شود. درباره پیمانکاران نیز بخشی از بدهی ها پرداخت شده و تعداد زیادی نیز در شرف پرداخت است.
حناچی در پاسخ به سوالی درباره اینکه وی درخصوص ایمنی خط 6 مترو تضمین داده است، گفت: در یکی از محورهای فرعی مترو که محل دپو بود یکی از هواکش های عمومی دچار مشکل شده بود و این ربطی به مترو نداشت و این موضوع به صورت نادرستی اطلاع رسانی شد. در این موارد که حساسیت بالا است باید اطلاع‌رسانی‌ها درست باشد. البته هیچ کس در این موارد تضمین شخصی نمی دهد چراکه این گونه پروژه ها دارای مشاور و پیمانکار هستند.