گزارش وزیر نیرو به رهبر معظم انقلاب
سرمایه گذاری بیش از 16 هزارمیلیارد تومان در سال گذشته

به گزارش قلم نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، با ابراز خرسندی از اینکه عملکرد کارکنان صنعت آب و برق مورد توجه ایشان قرار گرفته است، سخنان رهبر معظم انقلاب در صحن مطهر رضوی درباره بخش آب را روحیه‌بخش و پشتیبان این وزارتخانه در سال 98 دانسته است.
وزیر نیرو با اعلام تشکر مجموعه نیروهای صنعت آب و برق از این توجه و تشویق، گزارش مختصری از اقدام های شاخص سال 97، مهم ترین برنامه‌های سال 98 و رویکردهای مدیریتی وزارت نیرو را خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال کرده است.
وزیر نیرو در این گزارش اعلام کرده است: در سال 97 حدود 16 هزار و 206 میلیارد تومان در صنعت آب و برق سرمایه‌گذاری شده و به یک هزار و 511 روستا آبرسانی شده است. در سال گذشته ساخت 9 تصفیه خانه و سامانه نمک‌زدایی با قابلیت تامین آب برای 913 هزار نفر به پایان رسیده و 56 هزار شبکه هکتار شبکه‌های آبیاری و زهشکی به بهره‌برداری رسیده است.
درادامه گزارش وزیر نیرو به رهبر معظم انقلاب آمده است: در سال گذشته با بهره‌برداری از سدهای مخزنی 1.1 میلیارد مترمکعب آب مهار شده، یک هزار و 215 مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه شده و 126 مگاوات نیز به ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی افزوده شده است.
اردکانیان در این گزارش اعلام کرد: تامین آب شرب و پایدار یک هزار و 950 روستا، تکمیل و افتتاح 11 واحد تصفیه‌خانه آب، تکمیل و افتتاح 21 تصفیه‌خانه فاضلاب و راه‌اندازی 22 واحد نیروگاه جدید از جمله برنامه‌های سال 98 صنعت آب و برق است.
بر اساس این گزارش، تداوم رویکرد مدیریت همزمان عرضه و تقاضا و شایسته‌گزینی در به‌کارگیری مدیران از برنامه های مدیریتی وزارت نیرو بوده است. 
براساس رویکرد شایسته‌گزینی این وزارتخانه، انتخاب و انتصاب افراد در 46 پست مدیریتی ارشد در سطح مدیران کل ستادی و مدیران عامل شرکت‌ها در استان‌ها به این شیوه انجام گرفته است.