معاون آب و آبفای وزیر نیرو:
کم آبی باید به موضوع مشترك ملی تبدیل شود/ رونق توليد بدون نگاه خردمندانه به آب بدست نمی آید

امروز حدود ٢ ميليارد انسان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند و دسترسي به آب مورد نياز در مزرعه يا كارخانه، مسأله اول زندگي ميليون ها نفر در سراسر دنیاست و اشتغال زايي و توليد به طور مستقيم و غير مستقيم با منابع آبي ارتباط دارد و از هر چهار شغل در دنيا، سه شغل به آب وابسته است. 
در ايران خشك و نيمه خشك امروز كه كمبود آب  بيشتر از پيش به واقعيت نزديك مي شود، اين مسئله به ويژه در کشاورزی و صنعت كه به طور عمده به آب وابسته هستند بيشتر نمايان است و تأكيد بر اين اصل كه "رونق توليد " ملي بر مصرف صحيح آب استوار است اغراق آميز نيست.
"رونق توليد " ملي بدون نگاه خردمندانه به آب بدست نمي آيد كه آن نيز از طريق حفاظت و استفاده بهينه از منابع محدود متعارف و فعاليت براي توليد آب غير متعارف بدست مي آيد. خدا را شاکریم كه سال جديد را با بارندگي هاي كم سابقه شروع كرديم و فرصت خوبی فراهم است که نقاط ضعف را در سال‌های ترسالی برای روزهای خشک شناسائی کنیم. شکوائیه اما از آنهایی است که درختان جنگل را به یغما بردند و با نابودی مراتع و خانه سازی در اراضی کشاورزی مسبب اصلی تخریب و ویرانی کاشانه و زراعت کشاورزان بر اثر سیلاب ها هستند. 
شعار امسال روز جهاني آب، " آب براي همه" است و ما نيز در مجموعه وزارت نيرو قطعا تلاشمان در راستاي محقق سازي اين حق انساني هم میهنانمان خواهد بود. كم آبي بايد به موضوع مشترك ملي تبديل شود و نگاه به آب به عنوان كالاي ارزشمند ملي نهادينه شود. روز جهاني آب بهانه ايست براي اطلاع رساني و استفاده بهينه از رسانه جهت مشاركت مردم، تا در مورد فقر آبي بيشتر بدانند، نقش آفريني كنند و اثر بخش باشند. 
روز جهاني آب مبارك!