فروشگاه زنجیره ای با سود صفر درصد در تهران

به گزارش قلم، افزایش قیمت‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و به ویژه اجتماعی تبعات سختی به دنبال دارد.آثار روانی و به تبع آن، آثار اجتماعی، موضوعاتی است که بر پیکر جامعه ضربات جبران‌ناپذیری وارد می‌آورد. تحلیل این مسئله هم چندان سخت نیست، وقتی مردم با گرانی مواجه می‌شوند و برای مقابله با آن دست‌های خود را کاملا بسته می‌بینند، طبیعی است که در عرصه اقتصاد ابزاری برای مقابله با گرانی نداشته باشند، اما اهمیت قضیه آنجاست که در نظر اکثریت جامعه، تاثیرگذاران بر اقتصاد اشتباهاتی را مرتکب شده‌اند که مردم باید تاوان آن را بپردازند. همه اینها زمانی بر روح و روان مردم ضربه سخت‌تری وارد می‌کند که می‌بینند ناخرسندی آنها از شرایط، عملا و بر اساس آن چه شاهدش هستند تاثیری بر سیاست برنامه‌ریزان ندارد و آنها راه خود را می‌روند. مردم یا راهی برای اعتراض ندارند یا اگر اعتراض هم می‌کنند تاثیری در برنامه‌ریزی‌ها ندارد.

مسئولیت اجتماعی شهروند در کاهش تنش های اقتصادی

شرکت شهروند، با نزدیک شدن به ایام سال نو و با توجه به شرایط سخت اقتصادی که اغلب آحاد جامعه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، و با در نطر گرفتن نشاط و حال خوش خانواده‌های کم برخوردار، در راستای مسئولیت اجتماعی خود با رویکرد افزایش نشاط اجتماعی خانوادها، قدام به حذف سود اقلام مایحتاج سفره‌های شهروندان کرده است، تا به اندازه خود بتواند نقش موثری در روند نشاط اجتماعی شهروندان و خانواده‌های تهرانی، داشته باشد.

شرکت شهروند به عنوان یکی از بازوهای اجرایی مدیریت شهری، نقش کلیدی در کاهش فشار اقتصادی اقشارضعیف و کم برخوردار جامعه برعهده داشته است، همچنین توانسته مایحتاج ضروری مردم را مستقیم ازتولید کننده به دست آن ها برساند تا با قطع دست واسطه ها کمی از بار فشار اقتصادی که بردوش افراد جامعه است کاسته باشد، همچنین فروشگاه های شهروند  با به صفر رساندن سود خود در در روزهای ۲۱ تا ۲۹ اسفند تخفیفاتی ویژه‌ای برای تمام اقشار جامعه درنظر گرفته است، تا در ایام منتهی به عید نوروز بتوانند بدون دغدغه،  اجناس مورد نیاز خود را با قیمت پایین‌تر از سطح بازار خریداری کنند.

در این باره مسعود سریع القلم مدیر عامل شرکت شهروند در رابطه با عیدی ویژه ای که شهرداری تهران برای شهروندان در نظر گرفته است،گفت: بر اساس تدابیر شهردار تهران و با توجه به روزهای پایانی سال که با حجم بالای تقاضای کالا روبرو هستیم، تصمیم بر آن شد تا در ۹ روز پایانی سال ۹۷ شرکت شهروند میزان سود خود را برای تمام اقلام به صفر برساند تا شهروندان بتوانند مایحتاج مورد نیاز خود را با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت از فروشگاه های زنجیره ای شهروند خریداری کنند.

مدیران جوان، و با انگیزه اگر بر اساس توانایی‌های خودشان و بدون توصیه اشخاص و احزاب سیاسی انتخاب شوند به دلیل شناخت کامل از موضوع در شرایط تنش‌زایی همچون تحریم‌ها بهتر می‌توانند اثر گذار باشند، که نتیجه این اثر گذاری در رضایت عمومی آحاد جامعه و نشاط اجتماعی موثر خواهد بود، با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نزدیک بودن به شب عید، وجود مراکزی که بتواند اجناس مصرفی مردم را با قیمت مناسب عرضه کند، امید و نشاط نسبی را برای طبقات کم برخوردار و متوسط جامعه ایجاد کرده است.