در بازارهای جهانی؛
قیمت طلای سیاه کاهش یافت/ قیمت نفت برنت به 67 دلار و 3 سنت رسید
به گزارش قلم نیوز- در حالی که بازار نفت نگران کند شدن رشد تقاضا به‌دلیل افت اقتصاد جهانی است قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود؛ اما کاهش عرضه اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا موجب شد تا قیمت‌ها افت قابل توجهی را شاهد نباشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 13 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 67 دلار و 3 سنت رسید، اما از بالاترین رقم سال 2019 (68 دلار و 14 سنت) که هفته قبل به‌ثبت رسیده بود چندان فاصله نگرفت.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 20 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 58 دلار و 32 سنت رسید، اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم سال 2019 یعنی 58 دلار و 95 سنت باقی ماند.

مؤسسه برنستین انرژی در گزارشی اعلام کرد: بزرگترین ریسک کاهشی متوجه قیمت نفت افت تقاضا به‌دلیل کاهش رشد اقتصاد جهانی است. پیش‌بینی پایه‌ای ما این بود که تقاضای جهانی برای نفت در سال 2019، با 1.3 میلیون بشکه رشد مواجه خواهد شد... اما با توجه به کند شدن رشد اقتصاد جهانی ممکن است این رقم به زیر یک‌میلیون بشکه برسد.

میزان تولیدات کارخانه‌ای آمریکا در ماه فوریه برای دومین ماه متوالی کاهش داشته و این نشان می‌دهد رشد بزرگترین اقتصاد جهان در سه‌ماهه نخست امسال کاهش یافته است. در آسیا، صادرات ژاپن در ماه فوریه برای سومین ماه متوالی کاهش یافته که نشان‌دهنده کند شدن رشد اقتصادی در این نقطه از جهان است.

اما به‌رغم این وضعیت، به‌دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و همچنین کاهش تولیدهای داوطلبانه اوپک و متحدانش، قیمت نفت از ابتدای امسال تاکنون حدود یک‌چهارم افزایش داشته است.

منبع: تسنیم