قبادی دانا:
افراد مجهول الهویه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند
به گزارش قلم نیوز- "وحید قبادی دانا" در مراسم امضای تفاهم نامه پوشش بیمه بستری افراد مجهول الهویه در سازمان بیمه سلامت، اظهار داشت: طی زمان تعیین شده یعنی سه ماه تلاش می شود هویت افراد مجهول الهویه پیدا شود یا با همکاری ثبت احوال برای آنان هویت ایجاد شود.

وی یادآور شد: شیرخواران، بیماران روان، معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی و مبتلایان به ضایعه نخاعی مجهول الهویه از مشکلات پیش روی بهزیستی هستند. 

قبادی دانا ادامه داد: این افراد به دلیل اینکه کد ملی ندارند، کد بیمه نیز به آنان تعلق نمی گیرد و اگر نیاز به بستری پیدا کنند، یا به دلیل هزینه های زیاد از خدمات مناسب بهره مند نمی شوند یا از حضور آنها در بیمارستان اجتناب می کردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، گفت: با امضای تفاهم نامه بهزیستی با سازمان بیمه سلامت، تسهیلاتی برای مراکز نگهداری شبانه روزی و شیرخوارگاه ها فراهم می شود تا به افراد مجهول الهویه خدمات بیمارستانی ارائه شود.

قبادی دانا افزود: بر این اساس مراکز نگهداری دارای معلولان مجهول الهویه در سال 98 می توانند با خیال آسوده تر، کار بستری آنان در بیمارستان را انجام دهند.

وی ادامه داد: عمده افراد مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی، نگهداری می شوند و اغلب آنان با حکم قاضی ارجاع داده شده اند. خدمات سرپایی افراد مجهول الهویه تحت پوشش بیمه نیست و امیدواریم این خدمات نیز پوشش مناسبی پیدا کند.

قبادی دانا در حاشیه این مراسم از تامین اعتبار عیدی مستمری بگیران بهزیستی خبر داد و گفت: تمام یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی تا پایان سال پرداخت می شود.