رحمانی فضلی:
باید به کسانی که متخلف هستند رحم نکرد
به گزارش قلم نیوز- "عبدالرضا رحمانی فضلی" در نشست مشترک اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و کمیسیون ایمنی راه ها، اظهار داشت: برای رسیدگی به مسائل نقاط حادثه خیز در جاده ها باید سالی ۲-۳جلسه برگزار کرده و هر بار به یک موضوع مهم در این رابطه بپردازیم، برنامه هایی را مصوب کرده و برای اجرای شان پیگیری های لازم راصورت دهیم.

وی بابیان اینکه روند تصادفات در کشور رو به کاهش است، ادامه داد: این روند کاهشی با در نظر گرفتن افزایش اتومبیل و تعداد سفرها قابل مشاهده است.

وزیر کشور با بیان اینکه نباید حتی یک مورد تلفات جاده ای داشته باشیم، تصریح کرد: برای ما کشته شدن حتی یک نفر در تصادفات جاده ای، مسئولیت و تعهد آوراست. لذا باید تلاش کنیم تا جایی که ممکن است این آمار راکاهش دهیم و این موضوع بسیار قابل اهمیت است.

رحمانی فضلی، گفت: در این رابطه اگر همه دستگاه ها هماهنگ باشند و همکاری کنند و با تلاش ها مردم را نیز پای کار بیاورند و از ظرفیت مردم استفاده کنند، حتما جواب می دهد. اگر مردم احساس کنند همه دستگاه ها برای آسایش آنها و انجام سفر مطمئن شان تلاش می کنند، یقیننا همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه باید در خصوص تلفات جاده ای سیستم تشویق و تنبیه را برای دستگاه ها در نظر گرفت، تصریح کرد: باید یک سیستم تشویقی و تنبیهی در سطح ملی در نظر بگیریم و پس از پایان تعطیلات نوروزی از افراد و دستگاه هایی که موجب کاهش تصادفات شدند تقدیر و تشکر کنیم چراکه این امر موجب ایجاد انگیزش می شود. همچنین در مواردی که تصادفات زیاد شده است سیستم توبیخی و تنبیهی باید قرار دهیم.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت بحث هواشناسی در ایام نوروز، بیان کرد: هواشناسی باید اطلاعات دقیق از وضعیت جوی به افرادی که در آستانه انجام سفرهای نوروزی هستند، بدهد و این اخبار از سوی صدا و سیما و اپلیکیشن های مختلف در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی در ایام عید از وظایف ذاتی صدا و سیما است، گفت: صدا و سیما نباید برای این موضوع پولی دریافت کند زیرا این موضوع بک مسئله حاکمیتی است و در شرح وظایف این سازمان وجود دارد.

رحمانی فضلی با تاکید براینکه همه دستگاه های مختلف نیز باید از تمام توان و ظرفیت برای اطلاع رسانی در این ایام استفاده کنند، خاطرنشان کرد: صدا و سیمای استان ها نیز باید در این راستا همکاری کنند.

وی با بیان اینکه دادستانی ها نیز باید در ایام نوروز فعال تر عمل کنند، گفت: انصافا هیچگاه در حوزه دادستان ها و قوه قضائیه مشکلی نداشته ایم و دوستان در همه اموری که مورد نیاز ما بوده کمک کرده اند.

وزیر کشور افزود: در فعالیت و همکاری استانداری ها در ایام عید نیز هیچ شکی نداریم. همچنین در ایام عید، همه ظرفیت های ناجا در حوزه راهنمایی رانندگی پای کار بیاید و از ظرفیت بسیج و سپاه نیز استفاده کنند.

وی در بحث برخورد با متخلفان راهنمایی و رانندگی در این ایام، گفت: با متخلفان باید قوی برخورد کرد و می توان احکام موجود را در این ایام به ویژه برای افرادی که در حالت مستی رانندگی می کنند یا از مواد روان گردان استفاده کرده اند تشدید کرد. رحم کردن به کسانیکه از قانون تخطی می کنند،  ظلم و ستم به مردم محسوب می شود. ماحق نداریم حق الناس را ببخشیم، با قانون شکنان نمی توان با عطوفت و مهربانی برخورد کرد.

رحمانی فضلی، تصریح کرد: به خاطر حقوق مردم باید به کسانی که متخلف اند و قانون را نادیده می گیرند رحم نکرد این همان اقتدار پلیس و قانون است و باعث امنیت و آرامش مردم می شود. باتصادفات جاده ای خانواده های زیادی آسیب می بینند.

وزیرکشور با اشاره به کاهش سرعت خودروها در جاده ها، گفت: اگر لازم است می توان در ایام عید سرعت تردد ماشینها را کاهش داد و در نقاط حادثه خیز این میزان را کمتر کرد. حتی می توان رانندگان پرتخلف را در این ایام ممنوع السفر کرد تا به جاده ها نروند زیراممکن است خطراتی را ایجادکنند.

وی با تاکید بر نقش مهم استانداران و فرمانداران، بیان کرد: استانداران و فرمانداران موظف اند وقت بگذارند و مسئله رانندگی راکنترل کنند  و در محیط کار باشند و مسائل راکنترل کنند. شهرداری ها را نیز موظف می کنیم که شهر به شهر تقسیم کار کرده و نیروهایشان رامستقر کنند و در ایام عید به مردم خدمات رسانی کنند.

وزیرکشور با اشاره به افزایش ۷/۷ تصادفات در جاده های روستایی، عنوان کرد: عمدتا عرض این جاده ها کم است و پلیس و علائم رانندگی کمتری در این جاده ها  حضور دارد و این موجب افزایش میزان تصادفات شده است لذا باید در میان مدت برای رفع این آسیب فکری کنیم.

منبع: ایلنا