بورس های جهانی صعودی شدند
به گزارش قلم نیوز- "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفته است که کارها با چین به خوبی پیش می‌رود و سه یا چهار هفته دیگر خواهیم فهمید که به توافق خواهیم رسید یا خیر. استیون منوچین- وزیر خزانه داری آمریکا نیز گفته است انتظار می‌رود توافق به زودی نهایی شود اما افزوده است که فرآیند مذاکرات پیچیده است.

چین هفته گذشته در اقدامی که یکی از مهم‌ترین موارد مختلفی با آمریکا را از میان برداشت اعلام کرد شرکت‌های خارجی از این پس ملزم به انتقال فناوری به خاک این کشور برای تولیدات مشترک نیستند.

در آخرین روز از معاملات هفتگی بورس‌های آسیایی، شاخص "نیک کی ۲۲۵" ژاپن با افزایش ۰.۸ درصدی بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ۱ درصد جهش کرد و شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با افزایش ۰.۶ درصدی به کار خود خاتمه داد. در سنگاپور شاخص بورس ۰.۱ درصد و در سئول شاخص بورس ۱ درصد بالاتر رفتند. شاخص‌های بورسی در تایوان، ولینگتون، بمبئی و جاکارتا نیز صعودی بودند. تنها بورس مهم آسیایی که در روند نزولی قرار گرفت، بورس سیدنی بود که در مقایسه با روز قبل ۰.۱ درصد عقب نشست.

در بورس وال استریت آمریکا نیز روند صعودی محسوس بود به گونه‌ای که شاخص "داو جونز" ۰.۵۴ درصد، شاخص "نزدک کامپوزیت" ۰.۷۶ درصد و شاخص "اس اند پی ۵۰۰" ۰.۵ درصد بالاتر از سطح روز گذشته خود بسته شدند.

بازار نفت شاهد تحرک کمی بود به گونه‌ای که بهای هر بشکه نفت برنت در مقایسه با روز قبل نسبتاً بدون تغییر باقی ماند و هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۳۸ درصد کاهش قیمت به خریداران عرضه شد.

در بازار فلزات گران‌بها، هر اونس طلا با ۰.۵۶ درصد افزایش به ۱۳۰۲.۳۰ دلار رسید و هر اونس نقره نیز با ۰.۷۸ درصد افزایش به ازای ۱۵.۲۹ دلار در هر اونس مبادله شد.