باید اقتصاد دانش‌بنیان را توسعه داد
به گزارش قلم نیوز- "سورنا ستاری" در بازدید از یکی از شرکت‌های داروسازی دانش‌بنیان لرستان در جمع خبرنگاران با بیان این‌که توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه مغز و دانش است، اظهار کرد: این شرکت ها معمولاً ساختمان بزرگی ندارند، اما فروش زیادی دارند که منجر به ایجاد ارزش افزوده در مواد اولیه می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه گیاهان دارویی این دانش می‌تواند منجر به ایجاد ارزش افزوده و قیمت بالا در بازار بشود.

ستاری با بیان اینکه ۴۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور در حال فعالیت است، تصریح کرد: از محل فروش محصولات این شرکت‌ها شاهد درآمد ۶۰ هزار میلیارد تومانی بودیم و قطعاً این شرکت‌ها در فروش صادرات و تولید داخلی جهش خوبی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ تولید و فروش شرکت‌های دانش‌بنیان را به اقتصاد وارد کنیم، عنوان کرد: باید اقتصاد دانش‌بنیان را توسعه داد و فرصت مناسب را برای ۴ میلیون دانشجو و ۳۴ میلیون جوان مهیا کنیم تا به سمت این مساله سوق پیدا کنند.

ستاری بر ایجاد محیط کسب‌وکار مناسب تأکید کرد و گفت: باید سیستم تأمین مالی به سمت بخش خصوصی پیش برود که این یکی از سیاست‌های جدی ما در معاونت فناوری است.

وی بر توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری تاکید کرد و با بیان اینکه باید این صندوق‌ها حمایت شوند و اعتبار خوبی به آن‌ها اختصاص داده شود، تصریح کرد: در راستای تأمین مالی از طریق این صندوق‌ها در ۷ ماهه امسال ۷۰ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات اختصاص یافته است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، اضافه کرد: شرکت‌ها باید به سمت سرمایه‌گذاری خطرپذیر سوق داده شوند و سهمیه خود را تأمین کنند.

وی دانشگاه را به عنوان محور توسعه معرفی کرد و گفت: دانشگاه‌ها نیروی انسانی خلاق پرورش می‌دهند و می‌توانند به‌خوبی در این زمینه فعالیت داشته باشند.