راه اندازی 2 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در تهران
به گزارش قلم نیوز- شهردار منطقه ده تهران در این مراسم که به مناسبت "سه شنبه بدون خودرو" برگزار شد آلودگی هوا و ترافیک را دو دغدغه مهم مدیریت شهری پایتخت در نظرسنجی صورت گرفته از شهروندان عنوان کرد و راهکار آن را توسعه زیرساخت ها، فرهنگ سازی مناسب و آموزش با محوریت کودکان برشمرد.

"حسین بحیرایی" با اشاره به لزوم استفاده از دوچرخه در سفرهای درون منطقه ای از اجرای چندین همایش دوچرخه سواری در سال آینده خبر داد و افزود: در نظر داریم در سال 98 و در فاز اول 2 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در منطقه راه اندازی کنیم.

شهردار منطقه ده تهران با تاکید بر حسایست زایی شهروندان نسبت به مسائل زیست محیطی و ترافیک، یادآور شد: می بایست با مشارکت فعال شهروندان شهر را به تسخیر پیاده روها و دوچرخه سوارها دربیاوریم و منافع عمومی را به منافع شخصی ترجیح دهیم که این موضوع زمینه ساز تبدیل "تهران شهری برای همه" خواهد بود.

شایان ذکر است، در این برنامه که با مشارکت معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه اجرا شد شرکت کنندگان مسیر سرای محله هاشمی واقع در خیابان امام خمینی (ره) را تا پارک آموزش ترافیک رکاب زدند و در خاتمه به قید قرعه و با اهدای جوایز از 12 شرکت کننده تجلیل به عمل آمد.

بحیرایی در خاتمه این برنامه دیداری نیز با دانش آموزان حاضر در پارک آموزش ترافیک داشت و از آنان خواست تا نماینده شهردار منطقه در خانواده باشند و ضمن رعایت آموزش های ترافیکی، دیگران را نیز به این مهم تشویق کنند.