معروف‌ترین گیمرهایی که دنیا را تکان دادند
افرادی که توانست در تورنمت‌ها و لیگ‌های جهانی بازی‌های ویدئویی خوش بدرخشند و استعدادهای خود را برای نفر اول بودن به رخ بکشند. گیمرهایی که بازی کردن در تیم‌هایحرفه‌ای به شغل آن‌ها بدل شده و آن‌ها به این راحتی‌هانمی‌توانند دست از سر این صنعت جذب، پردرآمد و هیجان انگیز دست بردارند.

لی پنگ
یکی از چهره‌های سرشناس در دنیای گیمرها لی‌پنگ بازیکن چینی است که این روزها با دعوت یکی از سرپرستان تیم «BIG GOD» به این تیم پیوسته است. این تیم یکی از معروف‌ترین و متبحرترین گیمرها را در اختیار دارد و غالبا برنده میدان‌های مسابقه را ترک می‌کند. لی‌پنگ دو ماه برای این تیم بازی کرد و سپس به تیم wing gammingرفت و با همراهی این تیم‌ها توانست در تورنمنت‌های مختلفی مانند The Summit 5, ESL One Manila 2016, and The International 2016 برنده از زمین مسابقه بیرون بیاید. او در حال حاضر عضو تیمsun gaming است و نقش ساپورت‌کننده را برعهده دارد.

کلایتون فیر لومیس
اگرچه «کلایتون فیر لومیس» مدت‌هاست که با دنیای گیم و بازی خداحافظی کرده است اما این روزها مشغول مربیگری برای تیم‌هایحرفه‌ای است. خیلی‌ها معتقدند که او بهترین بازیکن آمریکایی است که در 10سال گذشته توانسته در جامعه‌ی جهانی گیمرها بدرخشد. او یکی از بهترین بازیکن‌هاست که توانایی‌هایحرفه‌ای‌اش تنها به ایفای نقشی در بازی محدود نمی‌شود. کلایتون نفر اول و یکی از سرمایه‌گذاران تیم Evil geniuses است اما خیلی از بازیکن‌ها و گیمرها او را به‌عنوان الگویی مثال‌‌زدنی در دنیای گیم می‌شناسند. او یکی از گیمرهایی بود که با رهبری منحصربه‌فردش در ابتدایی‌ترینفیلم‌های لایو که روند بازی را برای هوادارانش در سراسر جهانبه تصویر می‌کشیدظاهر شود.

مارون مرهج
مارون مرهج متولد لبنان است. او از جمله گیمرهایی است سرگذشتی هیجان‌انگیز دارد. وقتی مرهج دانشجوی حقوق بود تصمیم گرفت بازی کردن را شروع کند او این تصیم سخت را درست در لحظه‌ای گرفت که نیاز به یک شغل ثابت و پایدار داشت. با همه‌ی این‌ها روزگار تصمیم دیگری برای او گرفته بود او به دنیای گیمرها قدم گذاشت و خیلی زود در جمع هواداران و دوستداران دنیای گیم نامی برای خود دست و پا کرد.او شهرتش را به خاطر همراهی تیم liquid در بازی‌های ویدئویی به دست آورد و تقریباهمراهی‌اش با این تیم موجب شد که این تیم 90درصد بردهایش را مدیون او بدانید. مارون مرهج بی‌شک یکی از بازیکن‌های صاحب‌نام در دنیای گیمرهاست. او در کشور لبنان به عنوان نفر اول و در جهان جایگاه هشتم را در میان گیمرها دارد.


پیتر داگر
یکی از ویژگی‌های مهم پیتر داگر قابلیت هدایت اوست. او می‌تواند به راحتی یک تیم را رهبری کند و همان‌طور که از او انتظار می‌رود با پیروزیصحنه‌ی بازی را ترک کند.داگر هندی الاصل است اما در دهه‌ی گذشته به کالیفرنیا نقل مکان کرده و این روزها با تیم‌های سرشناسی همکاری می‌کند. او اگرچه مدت‌هاست با دنیای گیمرها خداحافظی کرده اما نقش رهبری خود را فراموش نکرده و همچنان به همراه تیم جدیدش evil geniusesبه رقابت با دیگر حرفه‌ای‌های دنیای بازی می‌پردازد. داگر اگرچه در سنین جوانی وارد دنیای حرفه‌ای گیمرها شد اما هرگز با حمایت خانواده‌اش روبه‌رو نشد و همین موضوع انگیزه‌ای شد تا تلاشش را برای حرفه‌ای شدن بیشتر و بیشتر کند. او در حال حاضر یکی از بهتری کاپیتان‌هایحرفه‌ایدر جهان تیم‌هاست.
ساموئل حسن
شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید ساموئل حسن یکی از گیمرهای پاکستانی است که توانسته برای خود شهرت جهانی کسب کند. او برای کسب موفقیت راه طول و درازی را پیموده و خانواده‌اش به خاطر موفقیت وی در دنیای گیمرها مجبور شدند از پاکستان به آمریکا مهاجرت کنند. ساموئل حسن در حال حاضر با هشت نفر از اعضای خانواده‌اشدر یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کند. او در نوجوانی توانست برای بازی در Dota 2 اقدام کند و در مدت زمانی خیلی کوتاه به سطوح بالای تورنمنت بازی‌ها برسد. خیلی‌ها از ساموئل حسن به‌عنوان جوان‌ترین بازیکنی یاد می‌کنند که توانسته یک میلیون دلار درآمد داشته باشد و به عنوان تاثیرگذارترین گیمرنوجوان در سال 2016 به جهانیان معرفی شود.

لیس اوکوستی
این بازیکن بیست‌وسه‌ساله هم مثل ساموئل حسن هرگز با حمایت خانواده‌اش روبه‌رو نشد. او وقتی قرار بود به‌عنوان یک گیمرحرفه‌ای کارش را شروع کندخانواده‌اشبا او مدارا نکردند و این اتفاق باعث شد که او خیلی زود خانه‌ی پدری را ترک کند و زندگی مستقلی را پیش بگیرد. لیس اکوستی درس و تحصیل را رها کرد و برای آن‌که بتواند هزینه‌ی حضور در دنیای بازی را بدهد مشغول به کار شد. او یکی از بازیکنانی است که قابلیت بازی با چند قهرمان و ابرقهرمان مختلف را دارد. اوکوستی این روزها با تیم LIQUID سرگرم است و در اوقاتی که از بازی فراغت دارد به اسکیت می‌پردازد، چون هیجان عشق اول و آخر اوست.

ایوان بوریسلاو ایوانف
ایوانگیمر صاحب‌نام بلغاری است. او بیشتر در نقش یک آفلاینر ظاهر می‌شود. او از پنج‌سالگی بازی را شروع کرد، آن هم با بازی که مادربزرگش به عنوان جایزه برایش خریده بود. وقت گذراندن با همان بازی بود که باعث شد ایوان دل داده گیم و بازی کردن شود. او آن‌قدر در این مسیر با پشت کار حرکت کرد تا در سال 2012 توانست برای Dota2 بازی کند. او خیلی زود بعد از دو سال توانست به یک گیمر حرفه‌ای تبدیل شود و به تیم صاحب‌نام Vast Cast ملحق شود. ایوان تا امروز با رقابت در 45 تورنمنت به عنوان یکی از بهترین گیمرهای بلغارستان معروف است و در رنکینگ جهانی در جایگاه چهارم قرار دارد.

ساهیل آرورا
این گیمر معروف آمریکایی این روزها در آستانه‌ی سی‌سالگی است و برای تیم FnaticeSportsدر لندن بازی می‌کند. تیمی که بازیکنان مهاجر بسیاری را از سراسر جهان برای خود جذب کرده است.ساهیل یکی از گیمرهای پردرآمد در دنیای بازی‌هاست به گونه‌ای که در چند سال گذشته نامش در فهرست پردرآمدترین بازیکن‌های جهانی به ثبت رسیده است. این بازیکن آمریکایی حدود ده سال است که به‌طور حرفه‌ای در تورنمنت‌های مختلف شرکت کرده و در این سال‌ها توانسته نام بزرگی را برای خود دست و پا کند. نقش تخصصی او در آفلاینر است و غالباقهرمان‌هایی مانند DARK SEER یا FACELESS VIOD را برای بازی انتخاب می‌کند.

عامر البرقاوی
این بازیکن جوان و اردنی یکی از جوان‌ترین‌ها در دنیای حرفه‌ای گیم است. عامر از سال 2016 به‌طور حرفه‌ای به جمع گیمرهای صاحب‌نام جهان اضافه شد و در حال حاضر عضو تیم LIQUID است. او برای آن‌که بتواند توانایی‌هایش را اثبات کند از کشورش مهاجرت کرد و در حال حاضر در هلند زندگی می‌کند. او در اردن به عنوان برترین و نخسین گیمر و در جهان رتبه‌ی دوم را از آن خود کرده است.عامر از جمله گیمرهایی است که همیشه مسئولیت‌های مهم را در بازی برعهده می‌گیرد و سرگذشت او و مرور عملکردش در سال‌های اخیر نشان داده که می‌تواند به خوبی یک تیم را اداره کند و نتیجه‌ی مطلوبی از بازی بگیرد.

کورو صالحی
این بازیکن آلمانی اهل برلین است و مدت‌هاست که به عنوان یکی از پنج بازیکن برتر در دنیای حرفه‌ای‌ها در جهان شهرت دارد. او بازی را از نیتندو آغاز کرد و خیلی زود توانست درDOTA2 خودی نشان بدهد و به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ها مطرح شود. کورو از پنج‌سالگی و با حمایت خانواده بازی را شروع کرد. خانواده‌اش خیلی زود فهمیدند که او استعداد عجیبی برای بازی و برد در بازی‌ها دارد و به شکل وسواس گونه‌ای برای برد در بازی‌ها وقت و تمرکز می‌گذارد.کورو از جمله بازیکن‌هایی است که خیلی زود توانست جایزه‌ی نقدی ببرد و خانواده‌اش را راضی کند که مسیر زندگی‌اش را با دنبال کردن دنیای حرفه‌ای‌ها ادامه دهد. او بلافاصله بعد از برد بازی به زمین حرفه‌ای‌ها رفت و در تورنمنت‌های مختلفی در آلمان و جهان توانست رتبه‌های قابل قبول و درجه یکی را کسب کند.