در بازارهای جهانی؛
بهای نفت صعودی شد/ قیمت نفت خام آمریکا به 57 دلار و 66 سنت رسید

به گزارش قلم نیوز- در حالی که به دلیل کاهش تولید اوپک شکاف بین عرضه و تقاضا کاهش یافته است، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود اما افزایش عرضه نفت آمریکا و نگرانی از کند شدن رشد اقتصاد جهان مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 54 سنت معادل 0.81 درصد افزایش به 66 دلار و 85 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 44 سنت معادل 0.77 درصد افزایش به 57 دلار و 66 سنت رسید. تجار گفتند، شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار در حال کاهش یافتن است.

در ونزوئلا، صادرات نفت این کشور از زمان آغاز تحریم های آمریکا در 28 ژانویه با 40 درصد کاهش به 920 هزار بشکه در روز رسیده است. این کاهش در حال اتفاق می افتد که اوپک که ونزوئلا یکی از اعضای ان است، از ابتدای امسال تلاش هایی را برای کاهش عرضه نفت و برقراری توازن در بازار آغاز کرده است.

موسسه آر بی سی کپیتال مارکتس در یادداشتی نوشت: «به نظر می رسد که شکاف بین عرضه و تقاضا در این موقع از سال در بازارهای جهانی نفت کمتر از حدی است که بسیاری انتظارش را داشتند، اما میزان نفت فروخته نشده می تواند به سرعت افزایش یابد و بازار نفت در مناطق مختلف جهان را اشباع کند

به رغم این وضعیت، نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه در ماه های آینده عرضه نفت افزایش خواهد یافت. وزارت انرژی آمریکا دیروز اعلام کرد که 6 میلیون بشکه از ذخایر نفتی اضطراری خود را به فروش خواهد رساند. هدف از این اقدام تامین اعتبار نوسازی ذخایر نفتی استراتژیک این کشور اعلام شده است.

منبع: تسنیم