با موافقت نمایندگان مجلس؛
هزینه های بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر تأمین می شود

به گزارش قلم نیوز- نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان بررسی بند الف تبصره 15 بخش هزینه ای لایحه بودجه، شرکت های تولید نیروی برق حرارتی دولتی و شرکت های برق منطقه‌ای را مکلف کردند منابع تعیین‌شده در بودجه مصوب سالانه خود را پس از گردش خزانه به ترتیب به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و شرکت توانیر بابت رد دیون و یا سرمایه‌گذاری (احداث) در توسعه نیروگاه های حرارتی و توسعه شبکه انتقال کشور پرداخت کنند.

نمایندگان همچنین در جریان بررسی بند ب این تبصره شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران را مکلف کردند منابع تعیین‌شده در بودجه مصوب سالانه خود را بابت هزینه‌های بهره‌برداری به شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت کند.

نمایندگان به منظور حمایت از سرمایه گذاری خارجی در احداث نیروگاه‌های حرارتی که منشأ تأمین منابع مالی آنها به صورت کامل از خارج از کشور تأمین، و به تأیید سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نیز رسیده است، دولت را مکلف کردند نسبت به صدور مجوز صادرات پنجاه ‌درصد (50%) محصول تولیدی آنها به خارج از کشور اقدام کند.

دولت همچنین مکلف شد درصورت داشتن قرارداد خرید تضمینی برق، تعرفه خرید تضمینی آنها را با نرخ ارز تاریخ انعقاد قرارداد (بدون پرداخت تعدیل ارزی سالیانه) پرداخت نماید. در این صورت، تأمین سوخت گاز به قیمت صادراتی و سوخت مایع به قیمت نود و پنج‌درصد (95%) فوب خلیج فارس خواهد بود.

با رای نمایندگان و به منظور تأمین کمبود نیروی انسانی شرکت های آب و فاضلاب روستایی، شاغلین (کارکنان) شرکت های آب و فاضلاب شهری با موافقت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور می‌توانند در شرکت های آب و فاضلاب روستایی به صورت مأمور خدمت کنند.