افزایش سقف معافیت مالیاتی از مزایای لایحه بودجه است

به گزارش قلم نیوز- "عین الله شریف پور" در جلسه علنی عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۹۸، اظهار داشت: بودجه پیش بینی درآمد و هزینه یک ساله کشور است و ما نمایندگان باید بدانیم که کشور در شرایط خاص اقتصادی است و تصمیمات مجلس هم باید ویژه و متناسب با این شرایط باشد.

وی افزود: رویکرد مجلس در این شرایط باید بر اساس مقاومت و تصویب بودجه مقاومتی باشد و باید همگی بدانیم که منابع محدود است و مهمترین منبع ما در شرایط فعلی، منابع انسانی است.

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس، تصریح کرد: اگر بودجه به نفت وابسته است، مشکل امروز مملکت نیست بلکه این مسئله همواره وجود داشته و اراده ای برای حل آن وجود نداشته است.

شریف پور تاکید کرد: ما در فروش نفت با فشار بیرونی مواجهیم و اگر میزان پیش بینی شده هم محقق شود، کار بزرگی است.

وی با بیان اینکه در صورت کاهش صادرات نفت، باید میزان دریافت مالیات را افزایش دهیم، اظهار داشت: در وحله اول باید پاسخ داده شود که آیا جامعه تحمل این افزایش مالیات را دارد یا خیر و راهکار بهتر آن است که با فرارهای مالیاتی مبارزه شود چرا که این مسئله فشارهای زیادی را به جامعه آورده است.

نماینده مردم ماکو و چالدران، گفت: در خصوص منابع مالی از محل فروش اسناد و اوراق که به نوعی پیشخور نقدینگی آتی است، باید گفت که دولت و کمیسیون تلفیق یک راهبرد بینابینی را برگزیده است و کاملاً مبتنی با شرایط در این مسئله ورود کرده است.

شریف پور افزود: مخالفت با کلیات بودجه به هیچ وجه منطقی نیست اما جزئیات آن قابل تعمل است که باید در زمان بررسی آن این موارد مورد لحاظ قرار گیرد.

وی با اشاره به دیگر مزیت های بودجه ۹۸،گفت: از جمله مهمترین مزایای بودجه سال ۹۸ افزایش سقف معافیت های مالیاتی است که افرادی با دریافتی کمتر از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان از اعطای مالیات معاف هستند که جا دارد در زمان بررسی این ماده در مجلس، سقف معافیت مالیاتی تا ۳ میلیون تومان هم برسد.