میرلوحی مطرح کرد؛
هزینه‌های جاری سازمان مدیریت پسماند کاهش داشته است/ روزانه 9 هزار تن زباله در شهر تهران جمع آوری می شود

به گزارش قلم نیوز- "سیدمحمود میرلوحی" در همایش تجلیل از پرسنل خدمات شهری شهرداری تهران که عصر امروز با حضور "مجتبی یزدانی" معاون خدمات شهری شهرداری تهران و "رضا عبدلی" مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در تالار وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: پسماند موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است و در فرایند جمع‌آوری زباله و پسماند شاهد حضور افراد زحمتکش در این حوزه هستیم.

وی افزود: چنانچه این افراد در این حوزه حضور نداشته باشند قطعاً زندگی در کلانشهری مثل تهران سخت و دشوار خواهد بود و ما شاهدیم با حضور این افراد و با تلاش‌های آنها تهران زیبا حفظ می‌شود.

عضو شورای شهر تهران، تصریح کرد: روزانه 9 هزار تن زباله در شهر تهران و همچنین 45 هزار تن زباله ساختمانی جمع‌آوری می‌شود که در فرایند جمع‌آوری آنها بیش از هزاران کارگر فعالیت دارند.

میرلوحی با بیان این که 3 راهبرد اساسی باید در فرایند جمع‌آوری زباله و پسماند مورد توجه قرار بگیرد، گفت: ما باید بتوانیم میزان تولید زباله را در شهر تهران کاهش دهیم و این در حالی است که سرانه تولید زباله در شهر تهران بیش از یک کیلوگرم است که متوسط نرم جهانی آن 350 گرم است.

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم بین چرخه جمع‌آوری زباله و تبدیل آن به کمپوس و استفاده از آن در کشاورزی را به نفع مطلوب مورد توجه قرار بدهیم و این در حالی است که هم اکنون فرایند جمع‌آوری زباله در سطح شهر تهران توسط معاونت خدمات شهری و همچنین مدیریت سازمان پسماند به نفع مطلوب انجام می‌شود.

عضو شورای شهر تهران  با بیان این که اقدامات موثری در سازمان مدیریت پسماند انجام گرفته است، گفت: خوشبختانه این سازمان توانسته است، هزینه‌های جاری خود را در سالجاری به مبلغ 20میلیارد تومان کاهش دهد و این امیدواری وجود دارد که در سال‌های آینده نیز این روند ادامه پیدا کند.

به گفته میرلوحی برنامه‌های خوبی در سازمان مدیریت پسماند در سال 98 پیش‌بینی شده است که این برنامه‌ها می‌توانند در کاهش سرانه تولید زباله موثر باشد.

وی همچنین با اشاره به این که ما باید به سمت جمع‌آوری سطل‌های زباله در شهر تهران گام برداریم، گفت: البته برای رسیدن به این بخش ما باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم و در آینده به این مهم دست پیدا کنیم.

منبع: تسنیم