ملکی:
گوشت قرمز مستقیم به دست مصرف‌کننده واقعی خواهد رسید/ قیمت گوشت کاهش می یابد

به گزارش قلم نیوز- "علی اصغر ملکی" در حاشیه بازدید از کشتارگاه و مراکز نگهداری از دام وارداتی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به وعده‌های شرکت پشتیبانی امور دام تا پایان سال گوشت قرمز مورد نیاز کشور تامین می‌شود که در صورت ادامه واردات دام زنده می‌توان این قول را داد که کاهش قیمت در بازار رخ دهد.

وی افزود: قرار بر این است که توزیع گوشت مغازه‌ها و فروشگاه‌ها انجام شود تا گوشت قرمز مستقیم به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

ملکی با اشاره به اینکه در اوایل جنگ تحمیلی مشکل توزیع گوشت نداشتیم، اظهار داشت: دلیل اینکه در اوایل جنگ تحمیلی مشکلات این چنینی نداشتیم توزیع در مغازه‌ها و واحدهای فروش بود ضمن اینکه در آن زمان فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود نداشت.

وی افزود: توزیع بین فروشگاه‌های منتخب انجام می‌شود و آنها موظف هستند بر اساس قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسانند. برای صنوف 10 درصد سود در نظر گرفته شده و نباید بیشتر از آن از مصرف کننده وجه دریافت کنند.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی، بیان کرد: نظارت بر نحوه توزیع توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، دادستانی و بازرسی کل کشور انجام خواهد شد. آلایش‌ها هم در تهران توزیع می‌شود و انتظار داریم قیمت کله پاچه 30 درصد کاهش یابد.

ملکی در ادامه، تصریح کرد: با وجود اینکه با تغییر فصل و گرم شدن هوا مصرف اقلامی مانند کله پاچه و دل و جگر کمتر خواهد شد ما انتظار داریم در این زمینه کاهش قیمت اتفاق بیفتد.