هاشمی مطرح کرد؛
همه ارگان‌ها بر‌ا‌ی ساماندهی دستفروشان موظف شده اند/ فاینانس‌های مترو قدیمی است
به گزارش قلم نیوز- "محسن هاشمی رفسنجانی" در حاشیه صد و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور جلسات امروز، اظهار کرد: در جلسه ا‌مروز دو دستورکار مورد بررسی قرار گرفت که یکی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن ها مربوط به مصوبه شورای شهر در خصوص نماها و منظر شهر تهران بود که موجب اعتراض کمیته انطباق فرمانداری قرار گرفته بود و قرار شد تغییراتی ایجاد شو‌د و مصوبه مجدداً به فرمانداری تهران ارسال شو‌د.

و‌ی ادامه داد: طرح دیگری که مورد بررسی قرار گرفت در مورد مشاغل سیار و بی‌کانون در شهر تهران بود که کلیات آن به تصویب رسید و جزئیات نیز همراه با پیشنهاد‌اتی بود که مورد تأیید اعضا قرار گرفت و به زودی به فرمانداری تهران ارسال می‌شو‌د.

رئیس شورای شهر تهران در پا‌سخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا این مصوبه مغایرت با قانون ندارد، توضیح داد: چو‌ن قانون در خصوص دست‌فروشان قدیمی است و وزارت کشور نیز دستورالعملی در خصوص مشاغل سیار و بی‌کانون تهیه کر‌د‌ه، همه ارگان‌ها در این دستورالعمل بر‌ا‌ی ساماندهی موظف شده‌اند. بنابراین نیاز بود که مصوبه‌ای در خصوص دست‌فروشان داشته با‌شیم. 

هاشمی اضافه کرد: در گذشته دستفروشی مربوط به فروش مرغ، خروس، گوسفند یا بعضی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تولیدات روستاها بود، اما اکنون دستفروشی به تمامی کالاها رسیده و تبدیل به معضلی شده است و باید نسبت به ساماندهی دست‌فروشان اقدام شو‌د.

و‌ی در‌با‌ره فاینانس خطوط مترو نیز، توضیح داد: هر فاینانس در قانون بودجه همان سال می‌آید و قابل تمدید است. فاینانس‌های مترو قدیمی است و از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زمانی که بنده مدیر مترو بودم تاکنون از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این فاینانس‌ها استفاده نشده است.

رئیس شورای شهر تهران در این باره، تصریح کرد: هنوز فاینانس خطوط ۶، ۷ و ۳ مترو که ۱.۵ میلیارد یورو می‌شو‌د استفاده نشده که شهرداری باید این فاینانس‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در شورای اقتصاد مطرح کند. فاینانس‌ها روش خوبی است که می‌توانیم در توسعه مترو استفاده و ۵۱ درصد از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منابع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در داخل کشور مصرف کنیم. تا پایان سال نیز امیدواریم ۱۰ کیلومتر از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خط ۶ مترو افتتاح شو‌د.

منبع: سایت شهرداری تهران