دولت ۱۸۰ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است

به گزارش قلم نیوز- "حسین امیری گنجه‌ای" ظهر امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان جدید تامین اجتماعی شعبه بندرانزلی، اظهار کرد: تامین اجتماعی ۸ هزار میلیارد تومان هزینه‌های مصرفی دارد که دولت با وجود تعهد، تامین منابع نمی‌کند.

وی با اشاره به ۴۲۰ هزار میلیارد تومان ذخایر اعم از املاک، مستقلات و دارایی‌های تامین اجتماعی برای استفاده در شرایط بحرانی و خاص، افزود: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون تامین اجتماعی منابع درآمدی را بدون حمایت دولت و با مدیریت خود فراهم کرده است.

امیری گنجه‌ای با بیان اینکه تامین اجتماعی ماهیانه ۲ هزار میلیارد تومان کسری وصولی دارد، تاکید کرد: با وجود بدهی ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی، این سازمان تعهدات بسیاری از بیمه شده‌های خاص خود را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی مشتری‌مداری و تکریم ارباب رجوع و همچنین ایفای تعهدات قانونی را وظیفه خود می‌داند، گفت: این سازمان در هر شرایطی به تعهدات قانونی خود عمل کرده و در هیچ زمانی بحران زده نبوده و نباید امید مردم را به یاس تبدیل کرد.

سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تامین اجتماعی، ادامه داد: تامین اجتماعی ماهیانه ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد دارد که بیش از ۹۷ درصد آن از حق بیمه‌ها تامین می شود.

وی همچنین تاکید کرد: در شرایط بد اقتصادی، جلوگیری از فرار بیمه‌ای مهم‌ترین همکاری است که همگان می توانند با تامین اجتماعی داشته باشند.