قاچاق چوب در کشور ۵ درصد کاهش یافت
به گزارش قلم نیوز- "خلیل آقایی" روز پنجشنبه پس از دیدار با مسئولان نیشابور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همزمان با دهه فجر امسال ۶۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۸۷ میلیارد تومان در  حوزه جنگل و آبخیزداری  به بهره برداری می رسد.

وی افزود: با قاچاق چوب مخالف هستیم و در این راستا تمام تلاش مان را خواهیم کرد که چوب درختان قاچاق نشود و هر کسی که این اقدام را انجام دهد با آن برخورد خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، بیان کرد: با توجه به طرح تنفس در جنگل ها، میزان قاچاق چوب طبق گزارشات به میزان ۵ درصد کاهش داشته است و هرگونه قاچاق چوب مخصوصا از جنگل های شمال کشور ممنوع بوده و با آن برخورد خواهد شد.

وی در رابطه با بهره برداری پروژه بند خاکی گلبو نیشابور، ابراز کرد: به علت درخواست مردم این بند خاکی با عنایت مقام معظم رهبری اعتبار گرفت و این پروژه به مرحله اجرا در آمد.

آقایی ادامه داد: این پروژه نقش جلوگیری از سیلاب  دارد و پنج روستای پایین دست این بند که هرکدام یک یا دو قنات داشتند طی سال های  گذشته به علت سیل تخریب شده و یا به دلیل عدم ورود آب خشک شده اند.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: این مجموعه ساخته شده وظیفه پخش سیلاب و نگهداری آب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی را دارد و اثر خود را در آب دهی قنات روستاها نشان خواهد داد.