محسن هاشمی اعلام کرد:
توسعه منطقه 17 تهران با حل مشکلات حریم راه آهن تهران- تبریز

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران با حضور در جمع مردم منطقه 17 شهرداری تهران با بیان خاطراتی از رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله هاشمی در مورد شهادت حضرت زهرا(س) خطبه های نماز جمعه بیانات مفصلی برای مردم خواندند و بسیار آموزنده است و هدف خطبه نیز حفظ وحدت بود. این بیانات و این خطبه در شرایط فعلی و برای حفظ وحدت بسیار مهم است. مردم ما در حفظ انقلاب پیشتازند و در شرایط مختلفی ثابت کرده اند که چگونه اجتماع را مدیریت کرده اند تا دشمن نتواند به مقاصد خود و اندکی از پیروزی برسد و این هوشمندی در همه تاریخ انقلاب، چه در ابتدای انقلاب چه دوران دفاع مقدس و چه دوران تثبیت انقلاب اسلامی و همچنین این روزها که دوران جنگ اقتصادی که دشمن بر ما تحمیل کرده ، وجود داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران پس از خواندن خطبه های حضرت زهرا(س) گفت: امیرمومنان علی(ع) در پاسخ به سخنان حضرت زهرای اطهر(س) به نکته ای عمیقی اشاره می کند که اگر می خواهی وحدت مسلمین حفظ شود باید سکوت کنی و از ایشان می خواهند که سکوت کنند. حق نداریم که وحدت را از بین ببریم، باید حفظ وحدت کنیم. شهادت ایشان دلیلی بر وحدت بود. باید مراقبت کنیم تا وحدت جامعه حفظ شود. بتوانیم از این جنگ اقتصادی که دشمن برای ما طراحی کرده به سلامت عبور کنیم. ایام شهادت حضرت هرا(س) ایام مظلومیت است اما مصالح جامعه بسیار مهمتر است تا به خاطر منافع مان اختلاف کنیم و فعالیت های جناحی و سیاسی کنیم. مسئولین مان باید ان شالله عمل کنند.

وی وحدت را کلیدواژه عبور از بحرانها خواند و تصریح کرد: لازم است برای حفظ نظام و تمام اصول به این وحدت برسیم. امام راحل چه پیش از پیروزی و چه بعد از پیروزی، قول رفاه، آسایش و زندگی آبرومند را نیز به مردم دادند و ما مسئولین این را نباید فراموش کنیم. لازم است که به این قول وفادار باشیم اگر که این اتفاق نیفتد و حرف های سنجیده نزنیم و تصمیمات درست نگیریم و دعوای حزبی خود بپردازیم قطعا وظیفه دینی مان که همانا حفظ اسلام و رفاه و آسایش و در امنیت کامل مردم را فراموش می کنیم. در این صورت حتی در چهلمین سالگرد انقلاب نیز می توانند ما را مقصر بدانند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران منطقه 17تهران را خاطره انگیز خواند و با اشاره به حضور در این منطقه گفت: منطقه 17 با 280000 جمعیت پر تراکم ترین منطقه تهران است. در گذشته که خط سیر مترو در جنوب تهران را با کارشناسان طراحی می کردیم به این منطقه و محله قلعه مرغی که در حال حاضر بوستان ولایت شده است تردد زیادی داشتم. در خط سیر طراحی شده تهران، سرانه فضای سبز در منطقه17 به دلیل تراکم جمعیتی کم است. امیدوارم با حل مشکل راه آهن و شهرداری، ده هکتار به سرانه های فضای سبز این منطقه افزوده شود. افزایش سرانه فضای سبز با توافق شهرداری و راه آهن امکان پذیر است. و امیدواریم با تکمیل پروژه های فرهنگی و ورزشی توسط شهردرای منطقه 17 بخش عظیمی از نیازهای شهروندان این منطقه جبران خواهد شد.

پ