کد خبر: ۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
ای کاش همه این سال‌ها بسترهای مشابهی را ایجاد می‌کردیم. درست است که همه بسترها امکان دزدی اطلاعات و … دارند و ما هم این را قبول داریم ولی طی این سال‌ها چه کم کار کردیم؟.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از فیلتر فضای مجازی گفت: امروز هر ایرانی یک فیلترشکن دارد و این فیلترشکن هزار مصیبت دیگر هم ایجاد می‌کند. پیشنهاد می‌کنم به جای بودجه تأسیس پلیس فتا، شورای عالی فضای مجازی و … مؤسسه فیلترینگ فضای مجازی راه بیندازید.

مهدی تندگویان درباره فضای مجازی نیز توضیح داد: فضای مجازی بستر انجام و استفاده‌های گوناگون است. این فضا بستری است که اصالتاً سفید، شفاف و مشخص است. مثلاً در کشور وقتی بحث دولت الکترونیک می‌کنیم یعنی یک بستر ایجاد کرده‌ایم. در صورتی که بعداً کسی در این بستر تخلف کرد باید با آن فرد برخورد کنیم. اگر فردی نامه‌ای را بدزدد آیا کل سامانه دولت را می‌بندیم و اولین کاری که به ذهنمان می‌رسد این است که دولت الکترونیک را تعطیل کنیم؟.

تندگویان ادامه داد: در این بستر سفید جایگاه‌هایی به وجود آمده که امکان بهره‌برداری در آن ایجاد شده است مثل فیس بوک، توئیتر اینستاگرام که از جمله این فضاها هستند. سوالی که وجود دارد این است که آیا این فضاها یک روزه ایجاد شدند که دو روزه فیلتر شوند؟ مسلماً زمانی گذشته که این بسترها گسترش یابد و به شرایط کنونی برسد. سوالم از نهادهای فرهنگی و نظارتی این است که طی این مدت کجا بودند؟.

وی با بیان اینکه پس خودمان کوتاهی کردیم و باید آموزش استفاده از بسترها را به حتی دانش آموزان هم می‌دادیم، اظهار کرد: ولی آیا ما جایی به فرزندانمان آموزش دادیم که چگونه خوب استفاده کنند که حالا آنها را بازخواست می‌کنیم؟.

معاون امور جوانان با تاکید بر اینکه ای کاش این هجمه به سمت فیلتر کردن بر روی آموزش و پژوهش معطوف می‌شد، گفت: ای کاش همه این سال‌ها بسترهای مشابهی را ایجاد می‌کردیم. درست است که همه بسترها امکان دزدی اطلاعات و … دارند و ما هم این را قبول داریم ولی طی این سال‌ها چه کم کار کردیم؟.

تندگویان با بیان اینکه استفاده فیلترشکن هزار مصیبت دیگر هم ایجاد می‌کند، گفت: به جای بودجه تأسیس پلیس فتا و شورای عالی فضای مجازی و … مؤسسه فیلترینگ فضای مجازی راه بیندازید. این در حالیست که اتفافا باید از کسانی که از این بستر خوب استفاده می‌کنند تقدیر شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: