کد خبر: ۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
رئیس جمهوری سوییس در بازدید از موسسه محک:
رئیس جمهوری سوییس در بازید از موسسه محک گفت: با دیدن محک فهمیدم انسان دوستی در ایران یک فرهنگ است.
انسان دوستی در ایران یک فرهنگ است

از پایگاه اطلاع رسانی محک، یوهان اشنایدر آمان روز گذشته(شنبه) در مؤسسه خیریه محک حضور یافت. 
در این دیدار، ظرفیت های حمایتی، درمانی و پژوهشی این سازمان مردم نهاد، که حاصل 25 سال اعتماد و همراهی مردمان ایران با کودکان مبتلا به سرطان است، در معرض دید رئیس جمهوری سوییس و هیأت همراه وی قرار گرفت.
رئیس جمهوری سوییس در مراسمی که موسسه محک برگزار شد، گفت: شکوفایی ظرفیت اجتماعی برای آنچه در محک دیدم بهترین توصیفی است که می توان استفاده کرد. در کمتر از چند دقیقه این ظرفیت را برای کمک رسانی به کودکان مبتلا به سرطان دیدم و از اینکه یک سازمان مردم نهاد خود را مسئول این موضوع کرده نشانه این ظرفیت است. این را می توان به خوبی دید که در ایران یک فرهنگ برای موضوع انساندوستی حاکم است که این فقط در حوزه مادی نیست.

** ایران به سمت پیشرفت حرکت می کند
وی ادامه داد: تصور نمی کردم بازدید از چنین ظرفیتی در انتظارم باشد. ایران به سمت پیشرفت حرکت می کند و از سر تجربه می توانم بگویم که شانس توسعه برای ایران بسیار زیاد است.
رئیس جمهوری سوییس ضمن قدردانی از اعضای اتاق بازرگانی، اعضای هیأت مدیره و امنای محک، با بیان اینکه دستاوردها و جوایز بین المللی ارزشمند محک نشان فعالیت حرفه ای این سازمان است، گفت: محک سازمان شگفت انگیزی است و فعالیت حرفه ای و گسترده محک در زمینه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان من را شگفت زده کرده است. 
یوهان اشنایدر آمان افزود: وقتی کودکی را دیدم که در حین بیماری می خندید و ما را امیدوار می کرد تا او را در مسیر مبارزه با بیماری همراهی کنیم، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم و از شما برای این فضای بشردوستانه که با نوآوری در خدمات حمایتی پدید آمده قدردانی می کنم. محک با وجود تحریم های اقتصادی فعالیت خود را استمرار بخشیده و امیدواریم پس از برجام و توافق های هسته ای روابط دو جانبه ایران و سوییس در همه زمینه ها بهبود یابد. 
در پایان این دیدار، لوح نقاشی کودکان محک به رئیس جمهوری سوییس اهدا شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: