کد خبر: ۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، گفت: برای تحقق مطالبات بانوان در عرصه اشتغال و حمایت از توانمندی آنها اعتبارات لازم تخصیص یافته که در این راستا با تخصیص اعتبارات این طرح‌ها در روستاها افزایش می‌یابد.

به گزارش قلم نیوز- "معصومه ابتکار" صبح امروز(یکشنبه) در افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی شهرستان دیر با بیان اینکه زنان از توانمندی بالایی در عرصه‌های گوناگون برخوردار هستند، اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی شکوفایی استعدادهای درخشان بانوان به ویژه در روستاها است که برپایی این نمایشگاه‌ها نقش مهمی در معرفی این توانمندی دارد.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر حمایت از بانوان در عرصه‌های مختلف اشتغال‌زایی، افزود: برای تحقق مطالبات بانوان در عرصه اشتغال و حمایت از توانمندی آنها اعتبارات لازم تخصیص یافته که در این راستا با تخصیص اعتبارات این طرح‌ها در روستاها افزایش می‌یابد.

ابتکار  با بیان اینکه در همه جای کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه صنایع دستی وجود دارد، تاکید کرد:  بر اساس ظرفیت‌های موجود در هر منطقه و با توجه به صنایع بومی آن باید زمینه تقویت فعالان این حوزه فراهم شود.

وی راه‌اندازی  بازارچه‌های صنایع دستی در شهرستان‌ها را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: این بازارچه‌‌ها که نقش مهمی در جذب گردشگری و معرفی توانمندی روستائیان دارد برای فروش محصولات تولیدی موثر است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع دستی به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم برای جذب گردشگر نیز محسوب می‌شوند، بیان کرد: فعالان صنایع دستی باید حمایت شوند تا هم شاهد توسعه اشتغال و هم احیای این صنایع بومی باشیم.

فرماندار شهرستان دیر هم ظرفیت شهرستان دیر در حوزه گردشگری و صنایع دستی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این نمایشگاه با همکاری امور بانوان فرمانداری، صنایع دستی و میراث فرهنگی با 20 غرفه تا پایان دهه فجر برپا است.

در حاشیه این برنامه آواهای بومی محلی و عشایری با حضور عشایر روستای چاه قد نواخته شد.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: