کد خبر: ۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت:
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، گفت: اعتیاد و ۱۱ میلیون حاشیه نشینی و افزایش طلاق از مهمترین آسیب های اجتماعی است و در مسئله اجتماعی شدن سلامت باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

به گزارش قلم نیوز- "محمدهادی ایازی" صبح امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد با بیان اینکه اهتمام ویژه ای برای ارتقاء وضعیت سلامت در استان یزد وجود دارد، اظهار داشت: مسئله اجتماعی شدن سلامت چند نکته کلیدی دارد که اولین آن بحث مشارکت مردم است و معتقدیم سلامت بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست.

وی بیان کرد: کاری که در حوزه بهداشت و درمان مسئولان انجام می شود، ۲۵ درصد کار است و ۷۵ درصد دیگر مربوط به مردم است که ارتقاء سطح سواد سلامت از مهمترین اقداماتی است که مردم باید انجام دهند.

ایازی ادامه داد: مسئله دوم در زمینه اجتماعی کردن سلامت، بحث همکاری های بین بخشی است که در این زمینه مسئولان باید وارد عمل شوند.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال گذشته، ۳۳۰ هزار نفر مصدوم جاده ای در سطح کشور داشته ایم، بیان کرد: این مصدومان به طور متوسط ۱۰ روز در بیمارستانها بستری می شوند که اگر بتوانیم ۱۰ درصد آنها را کاهش دهیم، اتفاق خوبی را رقم زده ایم و بخشی از این اتفاق در سایه افزایش همکاری های بین بخشی اتفاق خواهد افتاد.

وی عنوان کرد: در ۱۷ وزارتخانه دبیرخانه سلامت دایر شده که این امر برای افزایش همکاری های بین بخشی رخ داده است بنابراین همکاری های بین بخشی در بحث اجتماعی شدن سلامت، نقش مهمی ایفا می کند.

ایازی از افزایش سلامت سواد مردم به عنوان رکن سوم در بحث اجتماعی شدن سلامت یاد کرد و بیان داشت: هر چه این اتفاق پررنگتر باشد، سلامت مردم ارتقاء خواهد یافت.

وی ادامه داد: امروز کشورهای توسعه یافته به دنبال توسعه بیمارستان های خود نیستند و معتقدند باید کاری کنیم که مردم بیمار نشوند که نیاز به بیمارستان داشته باشند، البته باید حداقل ها را داشته باشیم اما محور نباید این باشد که بیمارستان ها را توسعه دهیم.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، بیان کرد: عدالت در سلامت و شاخص های موثر در سلامت نیز بسیار حائز اهمیت است که در شهرستان ها باید مورد پایش قرار گیرد و مسئله بعدی بحث آسیب های اجتماعی است و تاکنون هفت جلسه سه ساعته با حضور رهبر معظم انقلاب و مسئولان برگزار شده و پنج آسیب به صورت مهم و دارای اولویت باید مورد بررسی قرار گیرد.

ایازی عنوان کرد: اعتیاد و ۱۱ میلیون حاشیه نشینی و افزایش طلاق از مهمترین آسیب های اجتماعی است و در مسئله اجتماعی شدن سلامت باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

وی در بخش دگیری از سخنان خود، تاکید کرد: کارگروه سلامت امنیت غذایی استان یزد یکی از کارگروه های موفق در سطح استان ها است که امیدواریم بتوانیم اقدامات آن را به عنوان الگو در سطح کشور معرفی کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: